NAPAD NA REKORD

Hyundai IONIQ 5 N će nastupiti na Pikes Peak 2024 brdskoj utrci: Snaga 641 KS, brzina od 260,7 km/h i 4x4 pogon!

20.05.2024 u 12:40

Bionic
Reading

Potpuno električni automobil će se natjecati u kategoriji proizvodnih električnih SUV/Crossover vozila, a dva će vozila 'nebu pod oblake' voziti Paul Dallenbach i Ron Zaras

Hyundai je najavio kako će sa svojim potpuno električnim modelom IONIQ 5 N nastupiti na 102. brdskoj utrci Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC) 23. lipnja ove godine. Dva automobila IONIQ 5 N će nastupiti u kategoriji proizvodnih električnih SUV/Crossover vozila.

'Vraćamo se na planinu jači nego što smo je napustili, s vodećim električnim SUV-om u klasi u obliku IONIQ 5 N,' rekao je Till Wartenberg, voditelj N brenda i motorsporta. 'Hyundai ima povijest dokazivanja novih tehnologija i proizvoda na Pikes Peaku još od 1992. godine, a IONIQ 5 N donosi taj koncept električnim automobilima visokih performansi. Proizvodna specifikacija IONIQ 5 N pokazat će što kupci mogu očekivati ​​od svojih vozila.'

Tehničke karakteristike IONIQ 5 N vozila

Zbog rigoroznog procesa testiranja za standardni IONIQ 5 N napravljena su samo manja ažuriranja kako bi se uskladili s pravilima iz sigurnosne perspektive. Vozačko sjedalo zamijenjeno je sjedalom Recaro Pro Racer SPA Hans. Sigurnosni pojasevi su kompatibilni sa Sabelt šest točaka HANS. Uklonjena su stražnja sjedala, a ugrađen je sigurnosni kavez i sustav za suzbijanje požara.

Hyundai IONIQ 5 N za Pikes Peak 2024 Izvor: Promo fotografije / Autor: Hyundai USA

Potpuno električni IONIQ 5 N ima ukupnu snagu od 448 kW (601 KS) od čega 166 kW (223 KS) sprijeda te 282 kW (378 KS) straga. U N Grin Boost modu snaga mu je kratkorajno 478 kW (641 KS), odnosno sprijeda 175 kW (235 KS) i straga 303 kW (406 KS). Baterija mu je kapaciteta od 84 kWh, brzina punjenja na 238 kW (spojen na istosmjerni punjač DCFC 350 kW), a vrijeme od 10 do 80 posto napunjenosti iznosi 18 minuta.

Što se guma tiče IONIQ 5 N koristi gume Yokohama Advan V107 dimenzija 275/35R21. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 3,25 s, a krajnja brzina 260,7 km/h (elektronski ograničena).

U svakom drugom pogledu, IONIQ 5 N koji se priprema za Pikes Peak je standardni IONIQ 5 N. U budućnosti će crvena boja biti zamijenjena novim privlačnim Hyundai N izgledom.

Međunarodni brdski uspon na Pikes Peak

Prvi put održana 1916., Pikes Peak International Hill Climb druga je najstarija utrka u Americi. Događaj samo s pozivnicom, koji se često naziva i The Race to the Clouds, održava se svake godine krajem lipnja na Pikes Peaku – planini Amerike, u blizini Colorado Springsa, Colorado, SAD. Poznata staza od 20 km (12,42 milje) sastoji se od 156 zavoja, može se pohvaliti usponom od 1440 m (4725 stopa) i ciljem na 4302 m (14.115 stopa) iznad razine mora.

Šest trkaćih divizija PPIHC-a uključuje široku paletu vozila - od serijskih Time Attack izazivača do namjenski izrađenih Open Wheel trkaćih vozila i najsuvremenijih Unlimited vozila. Aktualni rekord utrke postavili su 2018. Romain Dumas i Volkswagen u potpuno električnom I.D. R Pikes Peak u vremenu od 07min 57sek 148 tis.

Tko će voziti?

Vozači IONIQ 5 N vozila koja će napasti rekord SUV/Crossover električnih vozila su Paul Dallenbach i Ron Zaras. Dallenbach je jedanaestostruki pobjednik PPIHC-a i postavio je ukupni rekord 1993. Zaras je novak u PPIHC-u i najnoviji član tima. Zaras, medijska ličnost i bivši izvršni direktor Hoonigana, nedavno je odabran da prikaže priču o entuzijastu motorsporta koji se priprema za ovaj veliki izazov natjecanja na Pikes Peaku.

'Kao cjeloživotni obožavatelj relija, Pikes Peak International Hill Climb bio je događaj na popisu za sudjelovanje od prvog puta kada sam gledao film 'Climb Dance' na 56k internetskoj vezi', rekao je Zaras. 'Dakle, natjecati se ovdje po prvi put u IONIQ 5 N - uz podršku izvrsnih timova u Hyundaiju - nevjerojatna je čast. Oduševljen sam što mogu podijeliti svoje putovanje od mladog gledatelja do prvog natjecatelja na tom putu; koliko god taj put bio izazovan.'

  • +8
Hyundai IONIQ 5 N za Pikes Peak 2024 Izvor: Promo fotografije / Autor: DREW PHILLIPS

Osim toga, Hyundai će debitirati s modificiranom specifikacijom IONIQ 5 N za natjecanje na PPIHC prije ADAC RAVENOL 24h Nürburgringa 30. svibnja. Dva od ovih dodatnih IONIQ 5 N modela vozit će Dani Sordo i Robin Shute. Shute je četverostruki ukupni pobjednik i nositelj titule Kralja planine na Pikes Peaku. Sordo je španjolski vozač Svjetskog reli prvenstva za Hyundai Motorsport.

Hyundai je odlučio nastaviti s PPIHC električnim proizvodnim SUV/Crossover automobilom s IONIQ 5 N jer utjelovljuje sposobnost trkaće staze svakog vozila N performansi. IONIQ 5 N je testiran na ekstremnim temperaturama i lokacijama te razvijen i podešen posebno na legendarnoj njemačkoj stazi Nürburgring Nordschleife za poboljšane mogućnosti trkaće staze. Podržavaju ga tehnologije kao što su strukturna poboljšanja, integrirane pogonske osovine inspirirane Svjetskim prvenstvom u reliju, poboljšano upravljanje toplinom, N-podešene kočnice i regenerativnu silu kočnica od 0,6G.