virtualna stvarnost

Peugeot slavi 20 godina VR-a: Koncept Inception i upravljački sustav Hypersquare uskoro pred očima javnosti

29.04.2024 u 13:27

Bionic
Reading

Zahvaljujući virtualnoj stvarnosti i umjetnoj inteligenciji, virtualni svjetovi također će igrati ulogu u budućnosti Peugeota, služeći potrebama kupaca. Ostanite s nama u nadolazećim mjesecima dok Peugeot čini svoje sljedeće korake u virtualnim svjetovima

Peugeot već 20 godina koristi virtualnu stvarnost za brže i učinkovitije inovacije. Tako francuska marka, u sastavu Stellantis grupe, koristi virtualni svijet kako bi služila stvarnom svijetu, zadovoljila potrebe kupaca i pripremila se za održivu mobilnost sutrašnjice. Konceptni automobil Peugeot Inception i upravljački sustav Hypersquare, dva najnovija projekta koji su koristili alate virtualne stvarnosti, bit će predstavljeni na sajmu VivaTech koji će se održati od 22. do 25. svibnja u Parizu.

Već 2004. Peugeot je počeo koristiti alate virtualne stvarnosti u procesu razvoja svojih novih modela s najsuvremenijim objektima koji su upravo bili inaugurirani u prostoru od 500 m² u srcu ADN-a (Automotive Design Network), Stellantisovog dizajnerskog centra koji se nalazi u Vélizyju, blizu Pariza.

Peugeot slavi 20 godina virtualne stvarnosti Izvor: Promo fotografije / Autor: Peugeot

Matthias Hossann, direktor Peugeot Designa kaže: 'Dizajnerski obrti nevjerojatno su se transformirali u posljednjim desetljećima i tijekom proteklih 20 godina virtualna stvarnost postala je bitan alat u svakodnevnom životu naših timova. Ovaj nam alat omogućuje istraživanje mnogo više kreativnih putova u kraći vremenski okvir, izvrstan je partner u stvaranju.'

CAVE 1 glavni alat virtualne stvarnosti

2004., godina otvaranja dizajnerskog centra, rodila se CAVE 1, glavni alat virtualne stvarnosti koji koristi francuska marka. Imerzivna soba sastavljena od 5 projektora rezolucije 1280 x 1024 piksela u kombinaciji s pet fiksnih ekrana dimenzija 2,90 x 2,32 m. Set je tvorio kubičnu sobu sa slikama projiciranim na svakom od zidova.

Ovo stvara impresivno 3D okruženje za korisnika, gdje se vozila ili komponente u punoj veličini mogu prikazati na realističan način. CAVE 1 je pružio komplementarni alat za dizajn prije oživljavanja fizičkih modela, koristeći polje ergonomije i proizvodnih procesa. Olakšao je razumijevanje projekata kao i njihovo dijeljenje između različitih timova, omogućilo bržu implementaciju i ponudilo nove mogućnosti za brze promjene.

Uz CAVE 1, Holobench, stol za virtualnu stvarnost koji se sastoji od dva zaslona donio je element stvarnog svijeta u virtualnu stvarnost, koristeći prednosti dodirne povratne informacije. To je korisniku pružilo drugu dimenziju, uz tehnologiju povratne sprege sile, koja omogućuje vizualizaciju dijelova izdvojenih iz digitalnog modela i simulaciju sklapanja ili rastavljanja.

CAVE 2

U 2015. Peugeot je prešao na sljedeću razinu pristupom novom razvoju virtualne stvarnosti: CAVE 2. Ova nova prostorija virtualne stvarnosti koja uranja u virtualnu stvarnost i danas je instalirana u srcu ADN-a s višestrukim brendovima Stellantisa koji imaju koristi od objekta. Šest 4K projektora (4096 x 2160 piksela) projicira slike na 5 zidnih ekrana širine 4,50 m, visine 2,37 m i dubine 3,50 m.

CAVE 2 pruža neviđenu računalnu snagu zahvaljujući 30 računala sa 70 grafičkih kartica. Ova procesorska snaga omogućuje, po prvi put, rad na specifičnijim detaljima dizajna eksterijera i interijera, kao što su ukrasi i kombinacije boja.

Od 2004. virtualna stvarnost koristi se u dizajnu svih novih Peugeot modela. Omogućuje brzu evaluaciju, modifikaciju i validaciju različitih elemenata svakog projekta prije prelaska na fizičke prototipove, koji se stoga proizvode u manjim količinama. S manje fizičkih prototipova dolazi do uštede vremena i troškova, od početka virtualne stvarnosti za ove evaluacije, brendovi Stellantisa uštedjeli su više od 3 milijuna eura. Nisu samo testirana vozila u CAVE 2, štandovi na sajmu automobila, pa čak i skulptura lava koja predstavlja Peugeot prošla je kroz ovih 5 zidova.

  • +6
Peugeot slavi 20 godina virtualne stvarnosti u kreiranju proizvoda Izvor: Promo fotografije / Autor: Peugeot

CAVE 2 doživio je više od 3000 pregleda projekata tijekom proteklih 10 godina, uključujući jedan od najnovijih projekata Peugeota: Hypersquare upravljanje. Predstavljen je i pregledan u različitim iteracijama s timovima uključujući dizajn, marketing i proizvod koji su pridonijeli njegovom razvoju.

Inception Concept

Ovaj koncept predstavljen u siječnju 2023. utjelovljuje optimističnu viziju Peugeota za njegova buduća električna vozila s 'mačjim' dizajnom i revolucionarnom kabinom koja uključuje novu generaciju i-Cockpita. Ova kabina integrira najnoviju Hypersquare kontrolu upravljanja, disruptivnu tehnologiju koja transformira iskustvo vožnje i užitak zamjenom tradicionalnog upravljača digitalnim električnim kontrolama.

Peugeot će po prvi put predstaviti francuskoj javnosti koncept Inception i njegovu Hypersquare upravljačku jedinicu na sajmu VivaTech koji će se održati od 22. do 25. svibnja 2024. u Parizu.

Peugeot Inception koncept Izvor: Promo fotografije / Autor: Peugeot

Peugeot namjerava ostati lider u virtualnoj stvarnosti i iskoristiti sve mogućnosti koje nudi ova tehnologija, inovirati i pomicati granice mogućeg. Unutar ADN-a nalazi se XR Lab, dio tehničkog odjela Stellantisa.

'XR Lab je naš istraživački laboratorij u kojem razvijamo vrhunske tehnologije u virtualnoj i proširenoj stvarnosti, procjenjujući i hardverska i softverska rješenja. To poboljšava našu inženjersku učinkovitost i daje nam mogućnost da uvedemo inovativne načine predstavljanja novih proizvoda.' rekao je Stephane Masfrand, voditelj inovacija u virtualnoj stvarnosti (tehnički odjel).

Zahvaljujući virtualnoj stvarnosti i umjetnoj inteligenciji, virtualni svjetovi također će igrati ulogu u budućnosti Peugeota, služeći potrebama kupaca. Ostanite s nama u nadolazećim mjesecima dok Peugeot čini svoje sljedeće korake u virtualnim svjetovima.