NOVI POČETAK

TOZ se digao iz pepela i sprema izvozne pothvate

10.03.2017 u 19:25

Bionic
Reading

Glinamol-SD na javnoj je dražbi za 5,3 milijuna kuna kupio robu, alat i strojeve te žigove, odnosno brend TOZ-a, a investicija se popela na 10 milijuna

Proizvodi TOZ Penkale ponovo pune police trgovina gdje ih nije bilo godinu i pol, jer su nestali gašenjem proizvodnje i otvaranjem stečaja te tvrtke, a za njihov povratak pobrinuo se novi vlasnik prepoznatljivog brenda hrvatskog inovatora Slavoljuba Penkale. Riječ je o tvrtki TOZ Penkala - Glinamol koja odnedavno posluje pod ovim imenom, odnosno donedavnoj tvrtki Glinamol-SD koja se i preimenovala nakon što je preuzela brend svog bivšeg poslovnog partnera. 

Iskoristili dobru priliku

Proizvođač glinamola, ujedno i bivši stalni dobavljač TOZ-a s kojim je, doznajemo, korektno surađivao, iskoristio je priliku koja kod nas nije čest slučaj, a pružila se u stečaju TOZ-a. Kao najpovoljnijem ponuđaču na trećoj javnoj dražbi u tom stečaju, pripala mu je trgovačka roba, alat i strojevi te žigovi, tj. brend. Te su pokretnine po odluci vjerovnika prodavane su u paketu, a Glinamol - SD za njih je platio 5,3 milijuna kuna.

No investicija se dosad popela na 10 milijuna, a direktor tvrtke TOZ Penkala - Glinamol Luka Batur kaže da je dio pokriven vlastitim sredstvima (kao jamčevina), a dio kroz kredit. Rekomercijalizacija slavnog brenda krenula je ulaskom u zakup na dijelu pogona propale tvornice i uspostavljenjem proizvodnje, a i pitanje kupaca sada je riješeno.

Uz ugovore sklopljene s nekoliko manjih kupaca, doznaje Poslovni dnevnik, potpisan je i ugovor o distribuciji s njihovim najvećim distributerom Narodnim novinama.

'Zadovoljni smo rezultatima. Distribucija je solidno krenula kroz mrežu naših kupaca, a među njima vodeću ulogu imaju Narodne Novine na domaćem tržištu', kaže Batur. U relativno kratkom roku stavili su u funkciju strojeve za proizvodnju artikala iz školskog asortimana. Trenutačno imaju 51 proizvod i šire asortiman.

'Domaće tržište ima pozitivnu reakciju na povratak TOZ-ovih brendova. Nismo iznenađeni takvom reakcijom i bila je očekivana poznavajući njihovu snagu. U organizaciji proizvodnje ključan je bio povratak TOZ-ovih radnika. Njihovo iskustvo i energija naših mladih kolega uspjeli su vratiti dobar dio sjaja po kojem je TOZ Penkala bio prepoznatljiv, a trenutačno je angažirano 37 radnika od kojih je gotovo polovica starih tozovaca', kaže Batur napominjući i kako su uvidjeli da brendovi TOZ Penkale stari 80 godina imaju svoju veliku vrijednost i izvan domaćeg tržišta.  

Analizom vanjskih tržišta došli su do rezultata na kojima će tvrtka bazirati izvoznu politiku asortimana. Na stranim tržištima postoji interes za ove proizvode, a na prostorima bivše države ostvarili su, tvrdi Batur, za početak velike stvari.

Riječ je o ulasku na tržište Makedonije, BiH, Kosova i Srbije. Usto, pripremaju ugovore sa Slovenijom, Albanijom, Mađarskom te Norveškom. Zakup je pak planiran na godinu, dvije te su uvjeti zasad zadovoljavajući, no priprema se širenje i modernizacija poslovanja.

'Planiramo graditi tvornicu TOZ-ovih proizvoda i opremiti je daleko modernijom tehnologijom. Zasad su nam u užem izboru dvije ili tri lokacije u okolici Zagreba. Kupnja nove tehnologije i gradnja nove tvornice dijelom će se financirati, vjerujemo, iz fondova EU-a, a dijelom vlastitim novcem. Još analiziramo koliko će nam novca ukupno trebati, ne želimo davati neutemeljene brojke. Za to ipak trebamo još malo vremena', objašnjava Batur.