ugljični kondrit

Voda je na Zemlju stigla s meteoritima u doba nastanka Sunčevog sustava prije 4,5 milijardi godina

11.01.2021 u 10:02

Najnovija otkrića pokazuju koliko se dugo voda može zadržati u stijenama i sugeriraju da bi neki ugljični kondriti na Zemlji mogli i dalje mogli sadržavati led

Uvid u neke od najstarijih poznatih meteorita mogao bi nam objasniti kako je voda došla na Zemlju. Gizmodo izvještava da su znanstvenici otkrili dokaze ugljični kondriti sadržavali tekuću vodu do prije samo nekoliko stotina tisuća godina. Riječ je o skupini meteorita iz vremena nastanka Sunčevog sustava, od prije oko 4,5 milijardi godina. Oni su, pretpostavljaju znanstvenici, tada Zemlju opskrbili vodom.

Istraživači su datirali protok vode u stijenama koristeći kombinaciju urana i torija. Kako je uran vrlo moćan u tekućini, dok je torij relativno statičan, znanstvenici bi mogli znati kada je voda posljednji put tekla kroz meteorite. Kako taj potpis nestaje s vremenom, njegova prisutnost jasno pokazuje da je voda bila aktivna relativno nedavno.

• +2
Asteroid Ryugu Izvor: / Profimedia / Autor: AFP

Voda nije toliko rijetka među objektima Sunčevog sustava. Nedavno je utvrđeno da je asteroid Ryugu dugo vremena bio suh na vodi prije nego što je Japan tamo stigao sa svojom letjelicom Hayabusa2. Ova najnovija otkrića pokazuju koliko se dugo voda može zadržati i sugeriraju da bi neki kondriti na Zemlji mogli i dalje mogli sadržavati led, piše Endgadget.