(UN)FOLLOW

Kako privući korisnike na Facebook fan stranicu?

Objavljeno: 13.12.2010 11:40 / Tomislav Hrastovčak

Foto: Screenshot Facebook.com / PB

Vlasnik ste fan stranice na Facebooku, ali brojka korisnika koji 'lajkaju' vaš proizvod zbog nekog razloga sporo raste? Da vam olakšamo put do uspjeha, za savjet smo se obratili stručnjaku - online community menadžer Luka Sučić jasno i glasno objasnio nam je ključne stvari koje valja imati na umu za kvalitetno vođenje Facebook fan stranice


Vjerojatno ne postoji aktivni korisnik Facebooka koji putem te društvene mreže nije izrazio da mu se nešto sviđa, bilo da je riječ o nekom proizvodu, poznatoj osobi, web portalu, fiktivnom liku i još gomili stvari koje se mogu 'lajkati'. Zahvaljujući tome, u svom ćete news feedu, među raznim informacijama o tome što rade vaši dragi prijatelji, saznati i najnovije vijesti sa svojih omiljenih portala ili dobiti obavijest da je npr. vaš najdraži proizvođač slatkiša lansirao novu čokoladu.

Tvrtke, mediji i osobe iz javnog života brzo su prepoznale Facebook kao odlično sredstvo za promociju, a Facebook im je u tu svrhu omogućio otvaranje fan stranica, putem kojih plasiraju informacije, komuniciraju s korisnicima i pritom jačaju svoj brend. Oni najozbiljniji angažiraju pak specijalizirane profesionalce – tzv. community managere, koji razrađuju strategiju nastupa na društvenim mrežama i upravljaju komunikacijom. Pritom je zanimljivo primijetiti kako je jedan web servis, koji je u svojoj osnovi namijenjen povezivanju prijatelja i poznanika, u kratku roku prerastao u moćno medijsko i korporativno oruđe te svojevrstan 'internet unutar interneta'.

Tko zna je li Mark Zuckerbeg u svojim harvardskim danima uopće slutio da će stvari krenuti tim putem (sudeći prema filmu, baš i nije).

Jasna strategija i istinski fanovi

Koje su prednosti i specifičnosti tih sveprisutnih stranica na Facebooku pojasnio nam je Luka Sučić, community menadžer iz tvrtke Jasno&Glasno. 'Jedna od glavnih prednosti koje omogućava Facebook fan page dvosmjerna je i istinska komunikacija brenda ili javne osobe s korisnicima, kupcima ili simpatizerima. S jedne strane plasira se poruka klijenta (tvrtke, proizvođača, oglašivača, pružatelja usluge), ali i u isto se vrijeme osluškuje što korisnici kažu na proizvod, uslugu ili samu pojavu, koji su joj dojmovi i reakcije i, naravno, feedback koji se može iskoristiti za poboljšanje proizvoda ili javnog imidža klijenta. Definitivno se radi o najsnažnijem oružju koje se treba znati iskoristiti na najbolji način', kaže Sučić.

Gotovo svatko tko posjeduje stranicu na Facebooku želi imati što više fanova i razmišlja kako privući nove, premda mnogi pritom zaboravljaju da bi naglasak trebao biti na privlačenju pravih, istinskih fanova nekog proizvoda ili osobe, a ne na samom broju ljudi koji 'lajkaju' određenu

Budite aktualni, zanimljivi, ponekad provokativni. U svijetu društvenih medija glavna je valuta korisnikova pozornost, a to se ne dobiva samo tako.

stranicu. Također, za građenje korisničke baze i kvalitetne stranice na Facebooku nije dovoljno samo plasirati informaciju o 'fan pageu' putem drugih kanala (bloga, portala, promotivnih materijala...) ili jednostavno pozvati korisnike da se pridruže (npr. putem 'like boxa' na web stranici), nego i razraditi strategiju nastupa te održavati kvalitetnu komunikaciju.

'Prva je stvar koju trebate učiniti imati jasan cilj do kojeg želite doći i, naravno, dobro razrađenu strategiju koju ćete prilagođavati ovisno o trenutačnoj situaciji. Usto vrlo je bitan kvalitetan i smislen sadržaj pomoću kojeg ćete ući u konverzaciju s fanovima, pri čemu bi bilo dobro da ih ne podcjenjujete. Ljudi su vrlo osjetljivi na te stvari i lako se može desiti da vam se podcjenjivačka taktika i jeftini trikovi obiju u glavu', kaže Luka Sučić.

I, naravno, ono što posebno valja imati na umu jest to da na Facebooku ne smijete biti dosadni i uštogljeni, jer se na taj način gubi pozornost korisnika, odnosno fanova, što se na kraju i nepovoljno odražava na njihov broj. 'Budite aktualni, zanimljivi, ponekad provokativni. U svijetu društvenih medija glavna je valuta korisnikova pozornost, a to se ne dobiva samo tako', poručuje Sučić. 

Naš sugovornik na kraju upozorava kako nije dobro varati  korisnike ni na koji način, niti igrati na jeftine osjećaje, 'jer se u konačnici i na duge pruge to definitivno ne isplati i sav efekt koji se inicijalno postigao nakon gubljenja povjerenja teško je vratiti'.  

Just tweet it

Play of the day

Uvjeti korištenja | Kontakt | Oglašavanje | Promocija | Impressum | Pomoć
© T-Hrvatski Telekom 2013. Sva prava pridržana.
Odaberi temu