Unfollow by Jasno i Glasno

Što donosi Facebook e-mail?

Objavljeno: 25.01.2011 10:15 / Tomislav Hrastovčak

Foto: Screenshot Facebook.com / Mark Zuckerberg

Novi sustav poruka na društvenoj mreži Facebook, najavljen u studenom, odnedavno je aktivan određenom broju korisnika, što nam je dalo povoda da malo proanaliziramo cijelu stvar. Radi se zapravo o unaprijeđenom postojećem sustavu za slanje poruka, koji u novom izdanju sadrži određene karakteristike elektronske pošte, ali je prvenstveno prilagođen korisnicima Facebooka, pogotovo onima koji e-mail i ne koriste prečesto

Ako ste krajem prošle godine na Facebooku zatražili ovu novu uslugu, velika je vjerojatnost da vam je ona ovih dana i omogućena te sada možete i slati pozivnice prijateljima. Na prvi pogled velikih promjena i nema, sučelje je slično kao i ranije, ali je odmah vidljivo da su na jednom mjestu objedinjena tri načina komunikacije: poruke, SMS i chat. Samom SMS opcijom ovdje se nećemo baviti, jednostavno iz razloga što u Hrvatskoj trenutno još nije omogućena.

Minimalizam i jednostavnost

Kada krenete s pisanjem nove poruke, primijetit ćete da u okviru više ne postoji 'subject', odnosno naslov kao ranije, nego samo prostor za ime primatelja i sadržaj poruke. Ali sada su tu opcije za dodavanje privitaka, slanje poruke u obliku SMS-a i izravno snimanje fotografije ili videa putem web kamere. I to je to. Dakle, sve je jednostavno i minimalistički te prilagođeno za što brže korištenje.

Facebook mail

 

Dosadašnje konverzacije s prijateljima, uključujući i one putem chata (a po svemu sudeći i SMS-a), sada su objedinjene i stavljene u isti 'povijesni' niz, tako da su najnovije poruke na dnu, a do onih starijih dolazi se scrollanjem prema vrhu. Slično je i kod okvira za chat, u kojem se kronološki prikazuju prethodno razmijenjene poruke, bez obzira kojim kanalom su poslane, odnosno primljene. Sve što ste ranije poslali i primili moguće je pretraživati, kako u glavnom pregledu poruka, tako i unutar  pojedine konverzacije.

Zanimljivo, kada otvorite pregled određene konverzacije, ispod okvira za tekst moguće je odrediti način slanja odgovora - klikom miša na Reply ili pritiskom na tipku Enter. Korištenje tipkovnice je zgodno, ali ako ste (pre)brzih prstiju ne preporučamo jer možda nepromišljeno nekome pošaljete tekst koji baš i ne biste trebali.

Facebook mail

A što se događa kada vam netko pošalje klasičan e-mail na Facebook? Ovdje najprije treba naglasiti da Facebook ima dva inboxa, jedan za vaše prijatelje, a drugi za sve ostale. Kao što je poznato, zajedno s porukom koju vam je poslao prijatelj s Facebooka uvijek se pojavljuje i obavijest o primljenoj poruci u obliku crvenog kvadratića na vrhu stranice. Sada se isto događa i ako vam prijatelj pošalje poruku s e-maila pomoću kojeg se registrirao na Facebook, pri čemu ona u dolaznom obliku izgleda  kao da je poslana direktno putem društvene mreže (znači, uključuje ime osobe i njezinu sliku).

Međutim, ako je pošiljatelj osoba koja nije vaš prijatelj ili korisnik Facebooka, njegova e-mail poruka postaje 'drugorazredna' i nema lako uočljive obavijesti o njoj, nego se prebacuje u inbox Other u kojem se obično nalaze razne poruke fan stranica i grupa (koje malo tko čita). To je, u svakom slučaju, popriličan minus, ali opcije dozvoljavaju da takvu poruku prebacite u glavni inbox i njezinom pošiljatelju omogućite standardni prioritet.

Prijetnja dosadašnjim webmail servisima?

Naravno, korisnik Facebooka sada može poslati poruku nekome i na običan e-mail, a primatelj je dobiva kao bilo koji drugi e-mail te može normalno odgovarati na nju. Jedina vidljiva razlika je što u naslovu poruke koja je stigla s Facebooka piše da je riječ o 'konverzaciji' s pošiljateljem.

Mlađa populacija koja Facebook koristi kao primarno sredstvo online komunikacije sigurno će objeručke prihvatiti novu uslugu, prvenstveno jer omogućuje bržu i jednostavniju konverzaciju te proširuje izbor kanala komunikacije. Starijim korisnicima interneta vjerojatno će pak biti zgodna opcija slanja privitaka te je moguće da će jedan dio njih za neobaveznu komunikaciju sada više koristiti Facebook nego e-mail.

Na kraju se postavlja pitanje, može li Facebook ugroziti popularne webmail servise poput Gmaila ili Yahoo Maila? Zasad sigurno ne, ali Facebooku nije ni bila namjera konkurirati im. Vodeća društvena mreža očito cilja na duže zadržavanje svojih korisnika na stranici, ali sasvim sigurno i na privlačenje novih. Međutim, nije isključeno da će u budućnosti biti uvedene naprednije opcije, koje bi potencijalno mogle zaprijetiti standardnom e-mailu.

Ako želite saznati više o novom sustavu poruka, pročitajte što o svemu kaže Facebookov Help Center.

Just tweet it

Play of the day

Uvjeti korištenja | Kontakt | Oglašavanje | Promocija | Impressum | Pomoć
© T-Hrvatski Telekom 2013. Sva prava pridržana.
Odaberi temu