POPFENOMENOLOGIJA

Autohtone glazbene zvijezde YouTubea

04.02.2011 u 09:00

Bionic
Reading

Za većinu glazbenika YouTube je samo jedna od promotivnih fronti, dok je za neke YouTube manje-više jedino mjesto gdje ih se može čuti. Najčešće zbog baratanja materijalima zaštićenima autorskim pravima, a ponekad i iz drugih razloga... Evo nekoliko primjera vrijednih pažnje

Ovaj 34-godišnji Finac (pravim imenom Santeri Ojala) začetnik je '[izvođač XY] shreds' žanra YouTube-humora u kojem se makne ton sa snimke live nastupa te zatim na video nalijepi audio raštimanog trkeljanja (moj favorit za sva vremena: Creed shreds!). Nebrojeni ini entuzijasti nastavili su St. Sandersovim stopama, a on je u međuvremenu promijenio ploču i, umjesto rudimentarnog muziciranja, počeo pisati i svirati cijele cjelcate nove songove za stare arhivske snimke legendi rocka – s poprilično urnebesnim rezultatima.

Također preporučeno: StS' Rolling Stones

Najpopularniji i najsmješniji klipovi ovog losangeleskog glazbenika na tragu su radova St. Sandersa (smooth-jazzerska Metallica, diznijevski Slipknot), no od konkurencije se ponajviše izdvaja po metal obradama pop-hitova: ponekad nasnimi svoju svirku na postojeću akapelu, ponekad čak i vokal snimi nanovo, a možda je još i najdivnije od svega što su te njegove zajebantske obrade... trojanski konj za fakat dobar, moćan pop-metal!

Također preporučeno: Rick Astley - 'Never Gonna Give You Up (metal version)', Justin Bieber - 'Baby (death metal version)'

Malo toga je poznato o tajanstvenom hip hop/R&B kolektivu okupljenom oko Turquoise Jeep Recordsa, ali mislim da se može sa sigurnošću reći da nisu neki retaji koji se nesvjesno sramote u javnosti: njihova cjelokupna estetika (šašavi tekstovi, campy lo-fi spotovi, homoerotična vibra) je toliko dosljedno i precizno zaokružena da to ne može biti slučajnost! Hit broj jedan im je 'Lemme Smang It', školski primjer skladnog braka glazbe i humora u kojem se jedno ne žrtvuje nauštrb drugog – stvar je, naime, zarazna koliko i smiješna.

Također preporučeno: Yung Humma feat. Flynt Flossy & Whatchyamacallit - 'Fried or Fertilized'

Iza pseudonima Pogo krije se Nick Bertke, australski mladić koji je stekao internetsku slavu radeći kompozicije sastavljene isključivo od zvukova iz pojedinih filmova: najviše voli sklapati melodije iz vokalnih krhotina, u stilu srodnom onome legendarnog house-producenta Todda Edwardsa. Pogov zvuk zna katkad odskliznuti u newagersko tapeciranje, ali za sve takve momente se i više nego iskupio s apsolutno čarobnim 'remiksom' Pixarovih 'Nebesa'.

62-godišnji Kanađanin s prebivalištem u L.A.-ju piše i snima pjesme u kućnoj radinosti već skoro tri desetljeća, ali tek je prije nekoliko godina počeo predstavljati ih u javnosti – putem YouTubea, gdje je u više navrata dobio zabranu djelovanja zbog lascivnih sadržaja. Tonetta je razveden od 1983. (kaže da mu nakon vjenčanja žena uopće nije bila zainteresirana za seks) i ima dva sina (onaj stariji ima 35 godina te se srami tatinih web aktivnosti). Iako voli seks, priznaje da ga nema baš puno u njegovom životu i da je 'većinu života samo masturbirao'. Tvrdi kako nije gay, unatoč tome što u spotovima često nosi žensku odjeću te svake godine ide na Pride. On je naprosto čovjek koji brije svoj film i kojeg nimalo nije briga što će itko o tome misliti, a kao takav je – velika inspiracija mnogima.

Također preporučeno: 'Drugs Drugs Drugs', 'Metal Man'

Auto-tune nije samo glazbeni začin koji prikriva pjevačke slabosti, nego i alat s kojim se bilo koji oblik ljudskog glasanja može učiniti melodični(ji)m – i na osnovu upravo toga su Gregory Brothers izgradili svoj viralni svijet čudesa. Probili su se s 'pjesmificiranjem' TV-izvještaja u serijalu 'Auto-Tune the News', a za razliku od većine imena navedenih u ovoj kolumni, uspjeli su od zezanja zaraditi i respektabilne IRL-novce: 'Bed Intruder Song' se na iTunesima prodala u preko 100.000 primjeraka.

Također preporučeno: 'Mommy & Daddy Song'