Unfollow by Jasno i Glasno

Tko su vaši Facebook prijatelji

Objavljeno: 15.02.2011 09:00 / Nebojša Grbačić

Foto: Ostale fotografije Shutterstock / nmedia

Iz dana u dan broj vaših prijateljstava na Facebooku rapidno raste, a vi na novom interaktivnom tlu otkrivate razne prednosti i mane svojih virtualnih i stvarnih prijatelja. Za neke niste nikada čuli, nekih u news feedu ima i previše a neke ćete obrisati odmah i sad. Tko su zapravo vaši Facebook prijatelji?

Brojni znanstvenici, teoretičari, gastronomadi, pa čak i crkvenjaci, desetljećima pokušavaju proniknuti u misteriju prijatelja na Facebooku. Jesu li oni vaši 'pravi' prijatelji, te ako jesu, pitaju se, zašto vam toliko idu na živce? U nadi da će doći do odgovora na ovo retoričko pitanje, autor teksta godinama je marljivo prikupljao Facebook prijatelje, upornošću vjekova lijepio ih na profil kao sličice nogometaša u album, noćima provodio kompleksne statističke analize, crtao grafove, čiribirao da bi na kraju došao do odgovora. 42? Ne. Odgovor na sve probleme koje imate s Facebook prijateljima glasi: vaši Facebook prijatelji su ljudi onoliko koliko ste vi čovjek. Jednostavnijim rječnikom: svoje Fejs prijatelje sami ste odabrali. Ako vam ne odgovaraju, ako vam na zidu ostavljaju gluposti i ako poželite opciju 'poke' pretvoriti u ne tako virtualnu šamarčinu – sami ste si krivi. Bili ste pohlepni, sad ispaštate. Dodali ste na listu baš svaku osobu koju ste barem jednom sreli u kvartovskom dućanu i sad se lupate po glavi.

Ne brinite, imamo rješenje za vas. Ne. Nikako. Brisanje profila nije opcija. To bi bilo nazadno. Iz tako profinjenog sustava voajerizma vratiti se na šuškanja na kavi jednostavno nema smisla. Rješenje je masovno fejsbukobojstvo. I to s predumišljajem. Stavite crne rukavice, ako surfate FireFoxom uključite privatno pretraživanje, smognite snage i riješite se gnjavatora u samo nekoliko klikova. Da bi vam pomogao u ovom zločinu nad Facebook čovječanstvom, autor teksta potrudio se i napravio tipizaciju korisnika Facebooka. Upoznajte svoje (ne)prijatelje i obračunajte se s njima jednom zauvijek. Vratite smisao Facebooku i spasite tuljane. Vaša će vam djeca biti zahvalna.


Registrirani facebookomrsci

To su oni koji vole pričati kako mrze Facebook i kako ne vide njegov smisao. Kunu se u njegove zle namjere, ali imaju aktivan profil. Nikad ih

ne vidite na chatu, podjednako su škrti na 'likeovima' i na statusima, ali će prvi linkati vijest o samoubojstvu djevojčice iz Wisconsina, jer je prijatelji na Facebooku nisu voljeli. Skloni su povjerovati u svaku teoriju zavjere vezanu uz Facebook. Kako ga financiraju ovi ili oni, s ovim ili onim apsolutno nevjerojatnim ciljem. U profilu nemaju svoju fotografiju jer 'drže do svoje privatnosti', no rado satima pregledavaju tuđu. Postoje dvije podkategorije ovakvih korisnika: oni koji svoj račun deaktiviraju pa iznova aktiviraju barem dvaput tjedno te oni koji nisu uopće na Facebooku. O potonjima ne znamo puno (logično), ali često ih čujemo da pametuju o tome kako Facebook uništava socijalizaciju, sve vrste međuljudskih odnosa, a možebitno i radi štetu ozonskom omotaču.

Iznenađenje godine

To su oni ljudi za koje ste mislili da ih poznajete i da su vam kul i zanimljivi. Sve dok nisu stavili prvu cajku na wall. A onda poslije prve – odmah i drugu. Dodajte tome prstohvat komentara koje graniče s retardacijom i vrijeme je da požalite zbog ove svoje odluke.

Eventualisti

Ne, nije riječ o grupi nagni se kroz prozor mladih pisaca koji su prije par godina izniknuli iz blogosfere, glasno najavili radikalnu promjenu na domaćoj književnoj sceni i onda netragom iščezli s prvom kišom. Riječ je ljudima čiji su interesi široki koliko (su) i plitki. Oni obilaze sve događaje (evente, op. a) na svim scenama. Dio su svih supkultura, pronalaze se u svemu i ako se što ne libe, onda je to zatrpavati vas pozivima. Bilo da je riječ o koncertu benda za koji s razlogom niste čuli, večeri loše poezije u nekom opskurnom kafiću na margini društva i grada ili na event ekstra alternativnog, šatro filozofskog naziva, primjerice: 'Šamaranje moderne svijesti bičevima prošlosti poradi ekskomunikacije egzistencijalizma iz političkog oportunizma feminističkih pjesnikinja s početka 13. stoljeća'. Okupljanje je u četvrtak u 17 sati. Pravo vrijeme da smaknete ovakvu ekipu. Podkategorije ove izuzetno zastupljene kategorije su ljudi koji pokreću virutalne evente poput 'U petak učinite nešto za sebe. Gledajte četiri sata zamišljeno kroz prozor' i onda spammaju bez razumu prihvatljivog razloga te oni koji će, za svaki slučaj, barem 13 puta u dva dana putem svog statusa podsjetiti vas na ovaj megavažan događaj.

Obične lopine tuđih misli

Znate o kome je riječ. O vašim 'prijateljima' kojima manjka vlastitog mišljenja pa non-stop citiraju tuđa. Najčešće neke ljigavo-patetične i suvišno očite dosjetke nekog kvazifilozofa s kraja 17. stoljeća. Primjerice: 'Gdje ima dima, ima i vatre. A gdje ima vatre, bit će i pepela.' Ili pak nadahnute ljubavne citate: 'Život bez ljubavi je kao cipela bez noge. Čist, ali prazan.' Podkategorija je ekipa koja citira riječi pjesama, a u svrhu 'suptilnog' izvještavanja o vlastitom emocionalnom stanju. Takvi će ljudi citirati sve i svakoga, samo da ispadnu pametni i primijećeni. Naravno, pod krinkom da to rade zbog vas. Da VAMA pomognu. Jer su oni tu zbog vas. Zbog vas i tuljana, naravno. Što nas dovodi do sljedeće kategorije.

Nasilni čovjekoljupci, sveci zaštitnici umiljatih životinja te pravednici

Ništa protiv čovjekoljubaca, boraca za prava životinja i vječnih tragača za svjetlom pravednosti, no što je previše – previše je. Ovo su vaši Facebook prijatelji koji su dosad pomogli udomiti 235 pasa te 44 umiljate mačke. Nisu, naravno, ali kad gledate njihov profil i čitate njihove supervažne objave, steknete takav dojam. Oni prvi pokreću nepismene grupe sa 177 uskličnika i doslovce se deru na vas, ako im ne pristanete pomoći. Jer, to je za viši cilj. KAKO TO NEVIDITI!!!!11 Učestalo linkaju dosadne političke teme koje vas malo zanimaju. Eliminirajte ih po kratkom postupku. Neka vas ne zaustavi slatki psić na profilnoj fotografiji. Sve je to obmana.

karla385
 

Ljudi koji se glasno smiju na Facebooku

To su oni kojima je sve zabavno, urnebesno, tako LOL i suviše ROFL. Često će linkati neku dosadnu, ni po čemu posebnu vijest, ali će vas pokušati uvjeriti kako je to urnebesno zabavno. Komentari su im jednake kvalitete, a komunikacija s njima gotovo je nemoguća. Znate onu izreku: pesimist je samo informirani optimist? Baš tako.

Glazbeni nacisti

Zaostali u fazi puberteta u kojoj je čovjek vrijedio onoliko koliko alternativnih bendova sluša, ovi vaši Facebook prijatelji nekako su s MySpacea zalutali na Facebook. Očito nesvjesni nove situacije, pokušali su se izvući lijepim riječima. Lijepim, otpjevanim riječima. Nimalo lijepim, loše otpjevanim riječima. Bezveznim stihovima ili pak duboko nerazumljivim, mračnim i suviše alegoričnim, lošim pjesmama još lošijih bendova. Ili pak, genijalnim bendovima i pjesmama. Ali u tolikoj mjeri da vam jednostavno prisjedne. Dnevno objavljuju toliko videa da se s razlogom pitate plaća li ih YouTube i koja je njihova financijska korist od toga. Tu i tamo pogode vašu pjesmu, vi ne razmišljajući kliknete na 'like' i eto ti vraga. Dali ste im potvrdu, hranu za daljnje djelovanje. I wanna be sedated.

Narciosoidni vlasnici fotoaparata

Tu je sve jasno. Imaju 1.347 svojih fotografija. I to samo profilnih. Ostale broje u gigabajtima. Zbog njih kašljucaju Facebookovi serveri. Da im mama i dečko nisu na Facebooku, stavili bi oni i puno više golotinje. Ali ipak drže do sebe. Pa će staviti samo 325 fotografija s plaže.

Firme koje se na Facebooku snalaze kao i Vlada u ekonomskoj krizi

Dakle, firme koje se ne snalaze na Facebooku. Prepoznat ćete ih po tome što nemaju fan page, već su otvorili frend profil. Ne znaju da će ih Facebook vjerojatno ukinuti. Ručno dodaju prijatelje. Kad ih greškom prihvatite, onda znate sve o vremenu, koji je danas dan, koliko je preostalo do petka i još pregršt previše očitih informacija koje nemaju veze s njihovom djelatnošću. Ali i oni su vaši Facebook prijatelji. Dobro, nisu, ali sad je kasno. Ako ništa drugo, svako će vas jutro podsjetiti da je – jutro. Pitat će vas za zdravlje, naravno, i raspoloženje, iako nikad neće komunicirati više od toga s vama. Podilazit će jeftinom populizmu i bit će suviše optimistični. Eliminirajte ih bez straha. Neka nauče lekciju i zaposle kvalitetnog community menadžera.

Weltschmerzeri

Eh, da je Freud imao Facebook na raspolaganju... Vjerojatno bi šmrkao puno više kokaina. Veltšmerceri su online emači koji plaču kroz riječi, glazbu i slike. Plaču mnogo, plaču učestalo. Svijet je samo crn, nema izlaza ni iz kakve situacije. Najčešće plaču oko tričarija. Jer su razmaženi i željni pažnje. Iako ponekad imaju više od 30 godina. Također, često dolaze u kombinaciji s običnim lopinama tuđih misli. Zbogom, okrutni svijete.

 

Pomodnjaci (pozitivci i negativci)

U internetskom žargonu poznati i kao yea sayers. Njima je sve super. Oni su bilo nacije. Plaču nad izgubljenom utakmicom, raduju se kao nikad nad tuđim uspjehom koji je dospio u novine, konstantno se hvale novim stvarima, novim komadom odjeće, novom frizurom, novim dečkom ili djevojkom, novim trendom koji su asimilirali, novim klubom, novom pizzerijom, novim bendom, novim člankom omiljenog kolumnista. Nasuprot njima stoje nay sayers. Njima, pak, ništa ne valja. Baš ništa. Imaju kritiku na apsolutno sve. Pretjerano su cinični i ništa im nije sveto. Olako odbacuju sve ideje i novitete. Drže se starih, prokušanih stvari. Često su beskrajno zaljubljeni u jedan brend, jednog autora, jedan bend, jedan film. I to će rado istaknuti više nego jednom.

Roditelji bez iskrenih prijatelja

Dapače. Stavite fotku bebača. Pričajte nam o njemu. Zabavljajte nas dogodovštinama. Ali istovremeno, pronađite prave prijatelje u životu koji će vam reći da ste prekršili svaku mjeru onim albumom u 38 fotografija, znakovita naziva 'Karlo kaka!!'. Smrdi na pretjeranu eksploataciju djece. I na potpuno gubljenje vlastitog identiteta. Ono si što napraviš/rodiš.

Beskrupulozni taggeri

Oni ne znaju da vam je šef frend na Facebooku. I da mu baš neće biti drago vidjeti vašu fotografiju na kojoj četvorica slučajnih prolaznika ližu sol s vašeg trbuha, netom prije nego što će je zaliti tekilom, dok vi, iscerečeni od uha do uha, jednom rukom izlijevate pivo iz limenke, a drugom brišete ostatke kokaina s nosa. Nema veze, njima je fotka super. Stavit će je na Fejs, 'taggat će' vas i dodati prigodan komentar. Neka svi vide, neka se zna. Privatnost je pojam prošlosti.

Vesela kombinacija

Ako vaši prijatelji spadaju pod više od jedne navedene kategorije, vrijeme je za radikalne promjene u vašem Facebook životu. Za vas je možda najbolje da krenete ispočetka. Pod drugim imenom. U drugoj državi i s lažnom fotografijom. I, ovaj put, birajte pažljivije.

Just tweet it

Play of the day

Uvjeti korištenja | Kontakt | Oglašavanje | Promocija | Impressum | Pomoć
© T-Hrvatski Telekom 2013. Sva prava pridržana.
Odaberi temu