Unfollow by Jasno i Glasno

Kako pobjeđivati na internetu

05.04.2011 u 09:00

Bionic
Reading

Ne postoji univerzalni recept za 'pobjedu' na internetu, odnosno za ono što Charlie Sheen zove 'winning'. Potreban je splet okolnosti popraćen srećom, no presudni element koji će učiniti nešto ili nekoga popularnim online je čista i nepatvorena - emocija

Odgovor na pitanje iz naslova vjerojatno najbolje može dati Charlie Sheen. Srednjovječni holivudski glumac koji prolazi ono što se mnogima čini kao bolna kriza srednjih godina, no ako pitate njega, riječ je o istinskoj – pobjedi. Sheen je posljednjih tjedana popularizirao, odnosno napravio svojevrsni trademark od riječi 'winning'. Sve je počelo intervjuom sa zabrinutom voditeljicom koja ga je upitala je li možda bipolaran, obzirom na svoje ponašanje (droge, razuzdani  grupni seks, izbacivanje iz serije 'Two and a half man', skandali i naslovnice tabloida). Sheen joj je na to odgovorio kako nije 'bi-polar', već 'bi-winning'. 'I win here and i win there', dodao je. Pa, neovisno o tome što mislite o Sheenu, teško da možete nijekati činjenicu – Sheen je od svojeg 'ludila' napravio jedan od najboljih viralnih marketinga ikad viđen na prostorima interneta.

U situacijama kao što je ona Sheenova često se dogodi da internetska zajednica (čitaj: ljudi) pokaže kolektivni palac prema dolje, te je u stanju u potpunosti uništiti reputaciju pojedine osobe, kao što se to primjerice dogodilo s Britney Spears u danima njezinog ludila. Sheen je napravio prevagu time što je sam odlučio sudjelovati, odnosno 'kontrolirati' svoje ludilo online, otvorivši Twitter profil gdje je u rekordnom vremenu skupio milijune followera.

Svakako nije odmogla ni 'Songify this' ekipa koja je od njegovog intervjua napravila apsolutni hit na YouTubeu koji je pogledan više od 18 milijuna puta, dok su majice sa citatima te likom Sheena postali must have predmeti, a u kratkom roku se pojavilo nekoliko stranica posvećenih njegovom liku i djelu. Te su stranice od njega napravile novog Chucka Norrisa – nepobjedivog i stvarnog junaka koji sve može. Netko će reći da je u pitanju samo velika marketinška kampanja i vjerojatno će biti u pravu. No, riječ je o 'strogo kontroliranom ludilu' i situaciji u kojoj je glumac svoje ekscese pretvorio u male svjetlonoše pobjede.

A da je internet pravo mjesto za pobjedu zna i Ted Williams, poznatiji kao 'čovjek sa zlatnim glasom'. Jedna snimka beskućnika koji stoji uz cestu i za nešto sitniša zabavlja prolaznike svojim nevjerojatnim radijskim glasom bila je dovoljna da se pokrene lavina. Williams je u roku od svega par sati, zahvaljujući brzini i snazi interneta, prošao put od beskućnika do internacionalne zvijezde. Dobio je nekoliko ponuda za dobro plaćeni posao radijskog voditelja, odnosno najavljivača, a par tjedana kasnije dobio je i vlastiti reality show u kojemu govori o 'drugim prilikama' u životu. Kasnije se njegova popularnost pokušala osporiti podacima iz njegove mračne prošlosti, koji su uključivali nasilništvo i teški alkoholizam, no iskrenost jednog čovjeka koji ima talent i traži drugu priliku bili su upečatljiviji motivi.

Takve se stvari jednostavno dogode, pri čemu je internet nevjerojatni katalizator. Vođene takvim primjerom, mnoge tvrtke pokušavaju 'pobjeđivati' na internetu, ali najčešće bezuspješno. Nedostaje im onaj ljudski element, emocija na koju se čitatelji (gledatelji i slušatelji) otkače i učine nekoga pobjednikom. Ipak, dogodi se tu i tamo da neka kampanja postane viralni hit. Primjerice, prije par tjedana svi smo gledali novu reklamu za Volskwagen Passat u kojoj je ovaj njemački proizvođač automobila precizno ciljao (i pogodio) geek emociju ljudi koji imaju moć učiniti nekoga ili nešto popularnim online. U reklami dječak obučen u kostim Darth Vadera iz trilogije Star Wars pokušava pomicati stvari koristeći samo silu, no uspijeva mu tek uz malu pomoć oca i daljinskog ključa njegovog novog automobila.

Valja spomenuti i jedan recentni događaj s naših prostora koji dokazuje da, zapravo, uz malo truda i simpatičnosti svatko može 'pobjeđivati' na internetu, a onda i u životu van ekrana i tipkovnica. Branimir Bračun, diplomirani inženjer zootehnike iz Osijeka, donio je jednu od najboljih odluka u životu i napravio web stranicu putem koje traži posao. Ključni element u Branimirovoj 'pobjedi' bila je fotogalerija u kojoj se pojavljuje obučen u odijelo, na polju, pozirajući s vilama u rukama. Upravo je ta fotografija napravila prevagu i učinila ga popularnim i poznatim u svega nekoliko sati. To je u konačnici rezultiralo s nekoliko ponuda za posao u najkraćem mogućem roku, nakon što je Branimirova stranica s Facebooka i Twittera prešla u mainstream medije, i nakon što je postao poznat široj internetskoj zajednici u Hrvata. Branimir je pokazao svijetli primjer svima koji žele iskoristiti moć internetskih zajednica, i to na onaj jedini pravi način – iskrenom emocijom.