BIG IN JAPAN

Yohji Yamamoto - japanski car mode

Objavljeno: 22.06.2011 14:00 / Darko Ivanković Seph

Foto: Promo fotografije promo / promo

Seph u današnjem članku u rubrici Big in Japan donosi priču o najutjecajnijem japanskom modnom dizajneru i njegovom putu po svjetski poznatim pistama

Kad pričamo o japanskim modnim dizajnerima koji su ostavili traga na zapadnim tržištima ime Yohjija Yamamota obično se prvo spominje. Od osamdesetih pa do danas njegov zaštitni znak je jednostavnost i privrženost crnoj boji makar se radilo i o proljetnim kolekcijama. Suradnja s mnogim poznatim modnim brendovima pomogla mu je da prebrodi globalnu financijsku krizu 2009. i prijetnju bankrotom.

U svojim počecima Yamamoto je bio poznat kao modni dizajner koji nije uvažavao mainstream trendove. Njegove kreacije su bile pomalo prevelike i jednostavne, obično u jednoj boji, najčešće crnoj. Do početka proboja na zapadno tržište u ranim osamdesetima Yamamoto je suvereno vladao japanskom scenom mode nametnuvši se prvenstveno muškim odijelima linije Y's.

1981. u Parizu počinje velika ljubavna priča između Yamamota i svjetske modne industrije. Njegove modne linije za muškarce i žene osvajaju New York, Milano, Antwerpen, ne gubeći ni sjaj u Tokiju. U osamdesetima poseban naglasak stavlja na izbor tekstila i igru teksturama pa tako s Rei Kawakubo i Issey Miyake čini japanski modno-dizajnerski trojac koji je ostvario velik utjecaj na mnoge zapadnjačke brendove.



Osamdesete i devedesete donijele su Yamamotu daljnju ekspanziju i siguran položaj na modnom zapadu, posebno zahvaljujući linijama Yohji Yamamoto Pour Hommes i Yohji Yamamoto + Noir. Također, Yamamoto širi područje dizajnerskog djelovanja na parfeme i kolonjske vode. Sljedeće godine značajne su po suradnjama s mnogim svjetskim brendovima, od kojih su najvažnije 2003. s Adidasom u modnoj liniji Y-3 i  2006. s talijanskim dizajnerom osobnih i putnih torbi, Mandarina Duck u liniji Y's Mandarina.

2009. Yohji Yamamoto je punio stupce novinskih članaka i modnih magazina pričama o velikim troškovima ulaganja na strana tržišta, no ona nisu opasno poljuljala njegovo modno carstvo. Dug od 70 milijuna dolara na vrijeme je uočen pa su brojni investitori spasili Yamamota od bankrota. Među imenima njegovih spasitelja spominju se poznate i slavne osobe, i inače ljubitelji njegovih linija, poput filmaša Takeshi Kitana i Wima Wendersa te glazbenika Eltona Johna i Briana Molka iz benda Placebo.

Just tweet it

Play of the day

Uvjeti korištenja | Kontakt | Oglašavanje | Promocija | Impressum | Pomoć
© T-Hrvatski Telekom 2013. Sva prava pridržana.
Odaberi temu