Unfollow by Jasno i Glasno

Digitalni Romeo, binarna Julija

16.07.2011 u 10:00

Bionic
Reading

Možemo li zaljubiti razgovarajući s nekim putem instant poruka online? Nikola Krajačić postavio je to i još nekoliko pitanja čak 300 ljudi, i evo što su mu odgovorili

Instant poruke su praktične i korisne i sastavni su dio naše svakodnevice. Putem njih dogovaramo izlaske, druženja, poslove, ali njima ubijamo i dosadu trošeći sate na razgovore, često s osobama koje nikad nismo vidjeli uživo. Mogu li ti, na prvi pogled uzalud potrošeni sati utjecati na našu percepciju sugovornika, u smislu da nam bude drago kada ih vidimo online, da nam bude toplo oko srca kada pošalju 'bok'? Možemo li se zaljubiti posredstvom instant poruka?

Da, moguće je zaljubiti se koristeći instant messaging alate, kao i Facebook. Zašto? Kroz naše malo online istraživanje, provedeno na uzorku od 300 ljudi putem Twittera i Facebooka, 16% sudionika izjavilo je da se osjeća povezanije s drugom osobom pri IM razgovoru, 13% njih se bolje izražava, a za 11% njih IM alati su način za zaobilaženje problema sa sramom.

Čak 30% ispitanika je zahvaljujući IM-ovima danas u kvalitetnoj ljubavnoj vezi, dok se 34% njih slaže da takve veze mogu biti kvalitetne kao i veze nastale, reći ćemo, offline putem.

Može se reći da virtualni svijet stvarno može pomoći pri stvaranju novih veza, bilo prijateljskih ili ljubavnih. Daleko je lakše neke stvari poručiti preko interneta, no ni tu se ne treba zaletjeti – neke stvari treba riješiti samo i isključivo licem u lice.

Oprezno s emocijama

Korištenje emotikona je još jedan bitan faktor u online komunikaciji i mogu se protumačiti na različite načine. Zato je potrebno dobro poznavati sve smajlije koje šaljemo, kako ne bi poslali nešto što nismo htjeli reći, ali i da ne bi krivo protumačili dobivenog smajlića.

Facebook se, osim dostupnosti, koristi i zato što možete pogledati fotografije druge osobe i ostale detalje, ali i zato jer imate mogućnost projiciranja vaših aktivnosti u nadi da ćete dobiti pozornost.

Zbog svoje prirode, Facebook omogućuje lako, možda i prividno i kratkoročno zaljubljivanje. Čak 57% ispitanika je izjavilo da se zagledalo u nekoga, a 55% ih je poslalo zahtjev za prijateljstvom u cilju saznavanja više informacija o toj osobi. Srećom, 60% ispitanika nastoji održati nekakav odnos, dok ostali samo lurkaju po profilu. Oko 30% ispitanika se osjećalo (emotivno) loše nakon što je osoba u koju su se zagledali objavila da je u vezi ili objavila intimne fotografije s nekom trećom osobom.

U usporedbi s instant porukama, Facebook kaska za vezama koje su proizašle s te društvene mreže, među našim ispitanicima ih ima svega 14%, što možda i ne čudi – naime, na Facebooku se uglavnom povezujemo s ljudima koje poznamo od pamtivijeka, prema kojima već imamo nekakvu sliku i stav koji se teško može promijeniti.

Stav prema vezama proizašlima s Facebooka je sličan kao i kod instant poruka – one mogu biti kvalitetne, ali zanimljiv je podatak da se 33% ispitanika slaže s činjenicom da Facebook može povećati razinu ljubomore u vezi ili čak biti razlog za njen prekid.

70% naših ispitanika steklo je barem jedno prijateljstvo s mnogobrojnih instant chatova.