SLJEDEĆA VELIKA STVAR

GSM-R: Tehnologija koja će transformirati željeznički promet

Objavljeno: 16.07.2011 11:00 / PB

Foto: Promo fotografije pb / pb

Komunikacijsko rješenje za željeznice omogućit će sigurnu, pouzdanu i neprekidnu komunikaciju u svim uvjetima na željezničkim prugama diljem Europe, ali i čitav niz drugih konkretnih prednosti za putnike, željezničke operatere, povezane tvrtke i samo tržište

Iako i letimičan pogled na stanje u hrvatskom željezničkom prometu ne nudi sliku industrije koja se razvija u skladu sa suvremenim trendovima, pogled u ne tako daleku i prilično izglednu budućnost nudi jedna komunikacijska tehnologija - Globalni sustav pokretnih komunikacija za željeznički promet (GSM-R). Zadatak ove tehnologije, koju ubrzano implementiraju europske zemlje, jest da osigura stalnu, pouzdanu i neprekinutu komunikaciju na željezničkim prugama diljem Europe, čak i pri brzinama koje razvijaju superbrzi vlakovi, te da pojednostavni i ujednači signalizaciju i komunikaciju. Dobrobiti za željezničke kompanije i putnike su tolike da je uvođenje GSM-R sustava jedan od osnovnih zahtjeva Europske unije prilikom izgradnje novih pruga ili većeg remonta postojećih, a kako bi ubrzala modernizaciju komunikacije na željeznicama, EU financira čak 85 posto ovog projekta.

 

pb

GSM-R u Hrvatskoj

No za dobivanje novca iz predpristupnih fondova, potrebno je u prvom redu osuvremeniti željeznički promet te usporedo napraviti opsežan projektni plan i detaljnu dokumentaciju na način koji to nalaže EU. Ravnatelj Uprave željezničkog prometa pri Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Daniel Krakić, na konferenciji MIPRO (na slici) rekao je da uopće ne sumnja da je GSM-R komunikacijska tehnologija koja će obilježiti budućnost europskih željeznica. Budući da prvi korak u procesu dobivanja sredstava iz EU fondova mora napraviti resorno ministarstvo, Danijel Krakić o implementaciji GSM-R-a u Hrvatskoj je kazao da će u narednom periodu predložiti i Nacionalni plan implementacije i verificirati ga s nadležnim tijelima u EU. Studija koja pokriva izradu takvog plana izrađena je u sklopu projekta financiranog od strane EU kroz PHARE 2006.


pb

Komunikacija = Optimizacija

U očekivanju Nacionalnog plana implementacije i dobrih vijesti iz HŽ-a, a u suradnji s vodećom kompanijom za implementaciju GSM-R tehnologije – Nokia Siemens Networksom, bavimo se koristima koje GSM-R donosi putnicima, kompanijama i samom tržištu. Radi se, naime, o jednom od najsvjetlijih primjera koji pokazuju u kojoj mjeri unaprjeđenje komunikacijskih procesa može pridonijeti povećanju efikasnosti i optimizaciji poslovnih procesa. Prvi i osnovni zadatak GSM-R tehnologije jest da zamijeni niz različitih sustava, platformi i uređaja koji su se do sada koristili za komunikaciju na željeznicama. Njemačka se, primjerice, prije implementacije GSM-R tehnologije u željezničkoj komunikaciji koristila s čak 12 različitih sustava, čije održavanje iziskuje znatno veće investicije u usporedbi s održavanjem jednog jedinog sustava. Sada se sva komunikacija odvija putem jednog sustava. Uz to, jednom kad GSM-R bude integriran, a komunikacija na cijelom europskom kontinentu ujednačena i pojednostavljena, željezničke tvrtke će ostvarivati veće brzine prometovanja, povećavati volumen prevezenog tereta, znatno efikasnije prekogranično prometovati, čime će se povećati ukupna iskoristivost pruga. Kada je o putnicima riječ, zahvaljujući GSM-R tehnologiji znatno će se smanjiti kašnjenja vlakova, te tijekom putovanja nuditi napredne usluge. 


pb

Budući da Nokia Siemens Networks ima bogato iskustvo u implementaciji GSM-R tehnologije na željeznicama diljem svijeta, postavili smo nekoliko pitanja menadžeru NSN-a Danijelu Kutiju: 

Koliko GSM-R sustava je do sada NSN implementirao diljem svijeta? Koja je vaša uloga na ovom tržištu?

NSN je vodeći proizvođač GSM-R opreme sa 27 dobivenih ugovora u 19 zemalja, kako s aspekta broja dobivenih ugovora, tako i s aspekta implementiranih kilometara.

Što vaša iskustva govore o benefitima koje je GSM-R donio željezničkim kompanijama i putnicima?    

GSM-R kao preduvjet za ugradnju ETCS razine 2 i 3 omogućava veću iskoristivost dionice na kojoj su implementirana spomenuta rješenja. Također, ugradnja GSM-R sustava donosi brojne prednosti za operatera dostupnošću raznih aplikacija: train control, telemetry services, passanger services, maintenance data, text messages, security surveillance, trip information ...

Kolika je procijenjena vrijednost implementacije GSM-R tehnologije na 2720 km željezničkih pruga Hrvatske?

Teško je procijeniti vrijednost izgradnje GSM-R sustava, s obzirom na funkcionalnost, redundanciju, kapacitete koji će biti zahtjevani u tenderu. Slobodna procjena je 50 milijuna eura ukoliko će biti uključen i ETCS L2.

Kakva je situacija sa implementacijom GSM-R-a u susjednim zemljama? Koje su zemlje odmakle najdalje?

GSM-R je već u komercijalnoj upotrebi u Italiji, Austriji i Njemačkoj, a pripreme su u tijeku za implementaciju ovog sustava u Sloveniji, Rumunjskoj, Madžarskoj, Bugarskoj, Češkoj, Makedoniji i Bosni.  

(sponzorirani članak)

pb

9

OMG + LOL
Terminatorova ruka!

OMG LOLGangam Style - bez glazbe!

OMGTisuće LED-ica bijelih

Još članaka

Novo

Just tweet it

Play of the day

Uvjeti korištenja | Kontakt | Oglašavanje | Promocija | Impressum | Pomoć
© T-Hrvatski Telekom 2013. Sva prava pridržana.
Odaberi temu