BIG IN JAPAN

A Bathing Ape - moda za majmune koji se kupaju u toploj vodi

24.08.2011 u 10:17

Bionic
Reading

Tomoaki Nagao rođen je u prosječnoj japanskoj obitelji u seoskoj Gunma prefekturi gdje je odrastao igrajući se sam i gledajući TV programe. Sa ovim razdobljem života još uvijek ga vežu dvije stvari; prva, otkrivanje glazbe, preko Elvisa i Beatlesa do Beastie Boys i Run DMCa; i druga, nadimak Nigo (japanski – broj dva) što će reći da je svjesno odlučio ne pripadati višoj društveno-socijalnoj klasi Japana.

Nigo je u svom studentskom životu vješto kombinirao stvari koje su kod prosječnih Japanaca na prvom mjestu i one koje baš i nisu. Studij modnog dizajnera dopunjavao je radeći kao stilist i urednik časopisa Popeye, namjenjenog urbanoj muškoj modi srednjoškolaca i studenata. Višak energije i slobodnih noći provodio je sa tokijskim hip-hop glazbenicima radeći kao klupski DJ i planirajući vlastitu producentsku kuću i bend.
1. travnja 1993. (namjerno ili ne) otvorio je prvi vlastiti dućan u najluđem modnom kvartu Tokija, Harajukuu i nazvao ga 'Nowhere'. Ubrzo je uslijedio i prvi brend kojeg je nazvao A Bathing Ape (skraćeno Bape) aludirajući time na staru japansku poslovicu 'samo majmuni se kupaju u toploj vodi'. Japanci se (pisali smo o tome u tekstovima: Onsen - toplice na japanski način i Sentō - kultura japanskih kupališta) kupaju u vodi zagrijanoj do 40 stupnjeva C a kada se netko kupa u mlakoj vodi kao u poslovici, znači da je lijen dovoljno si zagrijatu vodu. Nigo je time jasno naznačio i kome je Bape brend namjenjen, mladim urbanim Japancima sa ležernim pristupom životu neopterećenima tvrdim tradicionalizmima. Zaštitni znak A Bathing Ape brenda je stilizirana slika čimpanze Corneliusa, jednog od glavnih likova 'Planete majmuna', znanstveno fantastičnog filma iz 1968. godine. 
Posveta čimpanzi Corneliusu ujedno je i prijateljska posveta glazbeniku Corneliusu koji se Nigou zahvalio na najbolji mogući način, noseći Bape majicu za vrijeme jednog CNN itervjua. Dobar dio devedesetih Nigo je nastavio poklanjati vlastito dizajniranih majica u promotivne svrhe i ostalim prijateljima, srećom, među njima je bilo dosta glazbenih i ostalih medijski poznatih osoba pa se ovaj brend polako ali sigurno širio Japanom. 1997. Nigo se napokon otisnuo u dugo željene glazbene vode surađujući sa James Lavelleom iz UNCLE-a, upravo zahvaljući njemu izdao je i prvi album. Nije dugo trebalo čekati ni na formiranje benda, Teriyaki Boyz postao je hit japanske hip-hop scene ostvarujući suradnju sa velikim imenima ovog glazbenog pravca na zapadu kao što su Kanye West, Lil Wayne i još neki.
Paralelno sa osnutkom Teriyaki Boyz, Nigo je 2005. godine uspio progurati Bape u američki Fallon (Nevada) a ubrzo nakon njega otvorila su se i tržišta u Londonu, Parizu, New Yorku te u najznačajnijim azijskim modnim središtima. Prodavši vlasnička prava nad brendom hongkongoškom modnom konglomeratu početkom ove godine, Nigo je napokon dobio potrebno vrijeme kako bi se mogao baviti dizajnom prodajnih mjesta svog brenda a u izabranim gradovima osvanuli su i Bape Cuts frizerski saloni te kafići Bape Café. Kamo će Niga sve to u budućnosti odvesti tek ćemo vidjeti, 40 godina mu je tek.