MERITUM

Preizdborni plakati i politička bezidejnost

Objavljeno: 09.11.2011 12:01 / Merita Arslani

Foto: Ostale fotografije Shutterstock / M.A.

Merita daje osvrt na predizborne plakate najeksponiranijih političkih stranaka i pretendenata na vlast i malo je reći da je razočarana. Kakve konje za trku imaju naši političari, pročitajte u nastavku

Bilo je dosta reakcija ovih dana oko predizbornih plakata hrvatskih stranaka i moram im se pridružiti, jer je zaista šteta propustiti priliku reći nešto o najnemaštovitijoj i vjerojatno najglupljoj predizbornoj kampanji u povijesti Hrvatske, barem što se tiče kampanje putem jumbo plakata. Uvijek mi bude žao kad netko potvrdi moje predrasude, jer predrasude nisu nešto pozitivno, i zbilja mi je i ovaj put bilo žao kada sam nakon samo nekoliko pogledanih jumbo plakata dobila i konačnu potvrdu da na svijetu sigurno ne postoje dosadniji i toliko predvidljivi ljudi od političara.

Prije nego je cijela Hrvatska obljepljena iritantnim porukama o 'borbi za Hrvatsku', 'čuvanju radnih mjesta', 'borbi protiv korupcije', 'većim plaćama' i ostalim floskulama koje jedino izazivaju povraćanje, otprilike sam znala u kojem smjeru će čija kampanja ići i nisam se prevarila. HDZ već tradicionalno sadistički uživa plašiti ljude s 'crvenom nemani' (aka SDP, odnosno Kukuriku) i hvaliti se sa svojim uspjesima, koji zapravo nisu njihovi. Naime, hvaliti se činjenicom da su završili pregovore s EU nakon što su neki drugi godinama vodili mukotrpne pregovore isto je kao da ja sad sjednem na čelo Googlea i kažem da sam najuspješniji CEO na svijetu jer vodim najuspješniju svjetsku kompaniju. To što sam CEO od jutros nema veze, i dalje sam najuspješnija jer vodim Google.

No, da se vratim HDZ-u. Otprilike sam takvu kampanju od njih i očekivala. Naprosto pribjegnete onoj teoriji predvidljivosti, a predvidljivost je postala zaštitni znak kojekakvih kampanja, ne samo predizbornih, ali i javnih političkih istupa. Politička bezidejnost, bezidejnost vođenja države, bezidejnost za izlazak iz krize, bezidejnost u odgovorima na pitanje što misle o suđenju bivšem šefu... Kad tu bezidejnost gledate previše mjeseci, sve vam postane predvidljivo, pa tako i predizborna kampanja.

Promašeni pokušaji

Slično je i s Kukuriku kampanjom, koja je također gotovo identična onako kakvom sam je zamišljala prije nego je krenula. To što mi je manje iritantna ne znači i da je bolja, već samo to da je manje iritantna. Kukurikaši se naime s ničim ne hvale, obzirom da predugo nisu bili na vlasti, a i HDZ je bio brži u preuzimanju zasluga za sve dobro što je napravljeno. Zbog toga su mi i manje iritantni, jer nema one samohvale koju HDZ propagira, iako ne postoji državna služba koja protiv njih nešto ne istražuje. Ali, zato su mi užasno antipatične njihove 'lajne' na plakatima.

Očito su to bili pokušaji za neke one linere, ali vrlo promašeni. Prvi put je možda i bilo zabavno, ali već druga, pa treća i sve one rečenice kasnije već su postale naporne. Je, je, shvatili smo. Zemlja je u banani, novaca nema, posla još manje i čekamo spasitelje. Heroje koji će preokrenuti stvar u korist naroda. Aha, i to je bilo nešto što sam očekivala. Kad stranke ne baziraju svoju kampanju na samohvalu, onda je baziraju na obećanjima, svoje poštenje, znanje, ljudima koji čine stranku... Booooring!!

Ali, obje se stranke mogu tješiti jer ipak postoji netko tko je napravio još goru kampanju od njih, netko kome je to zaista uspjelo! The Kosor. Tako se zove kampanja Darinka Kosora na Facebooku – The Kosor. Možete li to vjerovati? The Kosor. WTF? A ni plakati njegove stranke nisu ništa manje očajni. Kao neka sprdačina na aktualnu situaciju u zemlji, pa tako na primjer na jednom plakatu piše: Do 2013. svi ćemo raditi u državnoj upravi i županijama! Namjera je očito bila da se malo provocira, što je u politici poželjno, ali ovo nije takva provokacija. Nije niti cinično, niti smiješno. Naprosto je izgubljen slučaj. U zemlji u kojoj je pola te rečenice tužna istina nije baš mudro od nje raditi vic. I to još krajnje loš vic.

HSS neću niti spominjati, jer nije vrijedno, a ostale ako sam i primjetila, već sam ih zaboravila. Mora da su bili jako zanimljivi. Sva sreća da već odavno znam kome ću dati svoj glas, jer da sam čekala početak kampanje i ove glupaste poruke, nisam sigurna da bih uopće izašla na izbore. Što je najgore, postoji ljudi koji za to dobivaju neke novce. I stranke koje amenuju takve kampanje. Quo vadis, Hrvatska?

Just tweet it

Play of the day

Uvjeti korištenja | Kontakt | Oglašavanje | Promocija | Impressum | Pomoć
© T-Hrvatski Telekom 2013. Sva prava pridržana.
Odaberi temu