JURICA SAVJETUJE

Uštedjeti na hrani

Objavljeno: 01.12.2011 09:30 / Jurica Grosinger

Foto: Ostale fotografije shutterstocvk / shutterstock

Blagdansko razdoblje je raj za trgovce, uključujući i prehrambeni sektor. Dakako, nitko ne bi želio ostati uskraćen za praznike i zato Jurica donosi savjete kako uštedjeti na kupovini hrane, a jesti raznoliko i sa što manjim minusom na računu u banci

Da bi tijekom cijele godine, ali i sada cca 23 dana pred Božić uštedjeli pratite savjete koje vam danas donosim. Radi o relativno jednostavnim, nadasve logičnim i prilično ukusnim varijacijama na, bar meni najomiljeniju temu – kuhanje.

Pišite listu za šoping. Za početak najlogičniji i urnebesno jednostavan, a opet korak koji većina iz čiste lijenosti preskače. Ovo nije otkrivanje tople vode, to uvijek preskačemo. Nema izgovora, u doba high tech života ne morate ni tražiti papir i olovku, sve upišite u mobitel. Tu nije pitanje vježbanja vlastitih vijuga za pamćenje, već izbjegavanje onoga što nam nije potrebno, a u danom trenutku se ne možemo sjetiti što nam i koliko treba. Uz popis u ruci nećete morati zvati doma da bi provjerili  – uz više novaca u džepu, manje smo ozračili mozak i uštedjeli na računu za mobitel.

Nikada ne kupujte hranu gladni. Nikada. Održite tijelu zdravu i oku ugodnu liniju kupujući nahranjeni. Ako ste se zaputili u supermarket gladni, što nikako nije pametan potez, pojedite šaku orašćića, bananu ili jabuku, proteinski prutić, popijte jogurt – blagajnica vam neće nimalo zamjeriti ako na blagajnu donesete bočicu popijenog jogurta ili omot energetske pločice, glavno je da ga platite. Tako ćete također kupovati samo ono što vam treba s prethodnog savjeta.

Održavajte smočnicu ili ormar sa zalihama. Namirnice poput brašna, tjestenine ili riže, maslinovog ili svijetlog sezamovog ulja, konzervirana riba, konzervirani grah/leća/slanutak/grašak/pelati neka uvijek budu na zalihama. Jednom do dvaput tjedno bacite oko na stanje špajze. Odlična večera  se može vrlo brzo napraviti sa spomenutim sastojcima onih dana kada dođete umorni s posla ili vam se ne da do trgovine pa želite naručiti dostavu, a takva jela su skupa i često nezdrava.

Isplanirajte unaprijed. Često nemamo ideje, volje ni snage kuhati... U takvim situacijama nas spašava već skuhana hrana. Skuhajte veću količinu riže jedan dan u tjednu, recimo nedjeljom uvečer. Kada se ohladi, podijelite na porcije u manje posude ili vrećice i stavite u hladnjak ili zamrzivač. Tako skuhana riža (bilo sa ili bez soli i začina) može stajati tjedan do deset dana u hladnjaku. Isto napravite i sa mesom koje ste prepekli na grill tavi ili u pećnici; s tim da meso može pokriveno stajati u hladnjaku nekoliko dana. Po dolasku doma sve možete podgrijati u mikrovalnoj ili na štednjaku u par minuta. Varijacije na temu su brojne... Jednom tjedno možete skuhati i veću količinu salse koja će spremno čekati na hladnom; juhu od povrća/mesa ili gulaš zamrznite u porcijama... Zamrznuto povrće, jeftinije od svježeg, skuhajte na pari te dodajte mesu i riži.

Igrajte se začinima i kombinacijama da bi unijeli raznolikost okusa.

Jedite sezonsko. Povrće i voće izvan sezone je najčešće iz uvoza što znači dvije stvari – visoka cijena i upotreba pesticida/fungicida u transportu. Birajte bundeve, cvjetaču, brokule, kupus, mrkvu i slično.

Obratite pažnju na cijene proizvoda u više trgovina. Prije smo bili lovci na zvijeri, danas... Danas lovimo sniženja i razumne cijene. Na primjer, zobene pahuljice kupujem u jednom lancu supermarketa jer je jeftiniji nego u ostalima; orašaste plodove u drugom; deterdžent za suđe u trećem; mliječne proizvode i jaja nekad u četvrtom, a nekad na tržnici, itd. Već sam spomenuo nedjelju kao dan za kuhanje unaprijed - dok se hrana krčka, bacite oko na forume s prehranom jer tamo ćete uvijek naći gdje je i što povoljnije; posjetite web stranice trgovinskih lanaca ili pročitajte kataloge koje ostavljaju u poštanskim pretincima. Brzo ćete postati vrhunski lovac 21. stoljeća.

Posjetite tržnicu. Vikendima svi volimo spavati duže, a to je idealno za ovaj savjet. Naime, možda ste niste primijetili, ali prodavači na tržnici će pred zatvaranje/odlazak vrlo rado spustiti cijenu voća, povrća i ostalih namirnica – bitno je prodati. Dakle, fino se naspavajte nakon sinoćnjeg izlaska, izbjegnite ergelu penzionera koji ranom zorom hitaju na plac i svježi se cjenkajte za ono što je ostalo. Ovakvo ponašanje nije sramota, već spajanje ugodnog s korisnim, zar ne?

Postanite vegetarijanac na dan ili više tjedno. Obroci s mesom mogu biti skuplji i lošiji za zdravlje. Napravite jelo zvano Mujaddara, uz to skuhajte brokulu i eto cjelovitog, zdravog, jeftinog te egzotičnog obroka K tome, već i s nekoliko vegetarijanskih obroka tjedno spašavate okoliš. Ako ne možete bez mesa, pravite obroke gdje se meso koristi kao začin – pizza, sendvič, salate i slično.

Ne bacajte hranu. Nevjerojatno je koliko ljudi baca hranu, a žive u minusu. Ako vam je ostalo tjestenine, krumpira ili riže od jednog obroka, upotrijebite to za sljedeći – ubacite ih u tavu, dodajte pasiranu rajčicu, začine i zapecite. Ostatke pečenja, koje se isplati raditi, upotrijebite u umaku ili juhi, bolonjez špagetima.

Smeđe banane ogulite i narezane na komade spremite u zamrzivač – bit će super za napitke i u desertima. Citruse držite u hladnjaku i kad se počne sušiti, ocijeđeni sok zaledite ili držite u hladnjaku.

Just tweet it

Play of the day

Uvjeti korištenja | Kontakt | Oglašavanje | Promocija | Impressum | Pomoć
© T-Hrvatski Telekom 2013. Sva prava pridržana.
Odaberi temu