BUZZ

Problem lokalnog šerifa

Objavljeno: 03.01.2012 10:16 / Sandra Babić

Foto: Promo fotografije promo / promo

Hrvati zaista nemaju sreće s promotivnim kampanjama. Zapravo, ne mogu se sjetiti nijedne turističke kampanje koja nekome zbog nečega nije zasmetala; em je problem bila guzica jedne manekenke, em su se tu nešto Srbi bunili zbog broja otoka, em se narod rugao sloganima, prozivao agencije ili nečije supruge

Nešto više sreće nemaju ni kreatori regionalnih kampanja, pa je tako, primjerice, svijet Splitsko-dalmatinsku županiju upoznao kroz kamenovanje sudionika gay pridea, a ne kroz finu brending kampanju lansiranu netom prije tog nesmiljenog incidenta.

Brendiranje na lokalnoj razini u pravilu ostaje na lokalnoj razini, s izuzetkom nekih turističkih destinacija koje su prepoznate kao gastro meke ili legla razvrata kakav je, primjerice, imidž Zrća-Prča. Al' ja zaista volim svoju domaju, Dalmacija je u mom oku i tako dalje, pa mi bude žao kad vidim da marketinške aktivnosti s ciljem promocije njezinih ljepota ili ne prepoznaje svijet ili se zbog njih mršte moji sunarodnjaci. Stavi li se na stranu pitanje kvalitete dosadašnjih uradaka koje se vrte po stranjskim televizijama, čini mi se da je problem i u pasivnosti lokalnih šerifa kojima rijetko pada na pamet napraviti nešto po pitanju promocije jer: a) to im nije bilo na dnevnom redu, b) to nije njihov posao, c) to je skupo, d) to nema nikakvog smisla, e) sve od navedenog. E, pa ne mora biti ništa od toga jer dovoljna je jedna dobra ideja zbog koje cijeli svijet za malo para može saznati da baš u Hrvatskoj, baš tu, postoji jedno lijepo, pitoreskno mjesto idealno za obiteljski odmor ili štipanje s partnerom u mraku.

Naravno, najlakše je reći da je dovoljna dobra ideja, kao da one padaju s grane, ali kad vidite neke dobre primjere promocije, začudite se koliko jednostavnost može biti efektna i požalite zašto se baš vi niste toga prije sjetili. E baš takva je kampanja za maleno švicarsko selo Obermutten koji broji samo 79 stanovnika, a ima preko 15,5 tisuća fanova. Kampanju, koju je osmislila agencija Jung von Matt, AdAge je svrstao među deset najuspješnijih digitalnih kampanja u (prošloj) godini uz bok s renomiranim globalnim brendovima.

Priča o promociji Obermuttena počela je tako što se glavni čovjek sela putem Facebook stranice obratio virtualnoj javnosti i obećao da će isprintane fotografije svakog novog fana nalijepiti na seosku oglasnu ploču. Inicijativa je izvrsno prihvaćena, fanovi su pohrlili na stranicu, radovali se svojim fotografijama ovješenim na oglasnu ploču, a kasnije i na štale, postavljali pitanja seoskom namjesniku i prijavljivali se na natječaj za osvajanje pulovera koje plete njegova kćerka. Statistika kazuje da je čak četiri od pet fanova aktivno uključeno u rad stranice, što je više od brandova poput Coca-Cole ili super-popularnih zvijezda kakvi su Lady Gaga i mladi Beiber.

Obermutten, nadalje, broji više fanova od Helsinkija ili Firence, a ono što je zaista pohvalno jest da su s inicijalnih deset tisuća švicarskih franaka uspjeli privući svjetske medije te si tako osigurali medijski prostor vrijedan 2,4 milijuna švicarskih franaka. Dakle, velika stvar može se napraviti i s 'tek' nešto manje od 16 tisuća fanova, ako je ideja dobra i ako, naravno, postoji neka inicijativa. To mi se čini da je kod nas i najveći problem, a osim toga virtualna komunikacija izgleda kao znanstvena fantastika, pa se nitko od lokalnih glavešina ili članova njihova tima ne usudi ni pokušati. Vrijeme je za pokret, eksperiment i dobru zafrkanciju, tko zna, možda to bude efikasnije od svih dupeta i otoka zajedno.

Imate li vi kakvih prijedloga?

Just tweet it

Play of the day

Uvjeti korištenja | Kontakt | Oglašavanje | Promocija | Impressum | Pomoć
© T-Hrvatski Telekom 2013. Sva prava pridržana.
Odaberi temu