BUZZ

Bez 'klika' nema odvajanja od čika

Objavljeno: 31.01.2012 10:33 / Sandra Babić

Foto: Ostale fotografije Shutterstock / Shutterstock

Učinite medvjedu uslugu. Kome? Da, učinite medvjedu uslugu i prestanite pušiti. Tako, naime, izgleda slogan jednog plakata na zagrebačkim ulicama koji je momentalno, da izvinite na izrazu, prouzročio onaj 'what the fu*k' efekt.

Iz plakata se ne da iščitati tko je autor, tko je naručitelj, ali se sa zidova vlasnika profila na društvenim mrežama da zaključiti kako nitko nema pojma što to sve skupa uopće znači. 'Možda su zapravo htjeli reći 'medvjeđu', pa su zaboravili crticu?', komentirala je jedna dama. 'Al' onda su krivo upotrijebili sintagmu', uzvratio je jedan gospodin. 'A možda je medo u šumi', zaključio je jedan diverzant. Možda su naručitelji kampanje to i htjeli, zaključila sam ja, veliki fan teorija zavjera, koju je ona malkice podsjetila na onu priču o 'majlonkama'. Ono, znate, čuđenjem do spoznaje da reklamiranje na plakatima zaista funkcionira.

Jest, to je istina, ali ako i samo AKO je ovješen neki zanimljivi i intrigantan oglas. No to je već druga priča. Uzmimo da se kampanja zbog koje OKP-ovci poput mene neće večeras sklopiti oko, zaista bavi promocijom zdravog života i odbacivanja čikova, onda ću mirne savjesti zaključiti kako je ona (čak i ako je ovo samo teaser) - 'ajme, majko'. Kakvi medvjedi, kakvi bakrači! Ma čak bih uložila prigovor i na prošlogodišnju 'Bivšu i bivše' kampanju zato što je bila blaga, nježna, nenametljiva... Okej, ima nešto u tome da su bivši ljubavni partneri adiktivni (i jako, jako štetni) kao mirisna cigareta nakon finog jela, ali je akcija i reakcija bila, barem po mom ukusu, prediskretna.

Antipušačka kampanja bez elemenata 'šok-vertajzinga' funkcionira samo ako ste talenti kakva je prije desetak godina bila ekipa iz agencije Crispin, Porter & Bogusky, koja je stvorila jednu od najboljih u tom žanru.

Kreativno, ali brutalno, u svim drugim slučajevima, bila bi najuspješnija formula. Doduše, ne i kod svih ciljnih skupina. Naime, prije nekoliko godina otac modernog neuromarketinga Martin Lindstrom proveo je istraživanje prema kojem poruke i slikice upozorenja ne vrijede bogzna koliko. To je zaključio nakon što je tzv. funkcionalnom magnetskom rezonancom (fMRI) ispitivao reakcije ispitanika na natpise poput onih da pušenje vodi do bolne smrti i slike bolesnih pluća, bjeloočnica i ostalih gadnih čudesa.

I dok su ispitanici, zato što je to društveno korektno, usmeno izražavali zgražanje nad viđenim, mozak je govorio nešto posve drugo. Laičkim rječnikom rečeno, zbog grozomornih fotografija nije se palio alarm za opasnost nego za zadovoljenje požude. One ovisničke, mislim. Dakle, antipušačke kampanje kakve god one da bile neće u zadovoljavajućem postotku natjerati pušače da se ostave cigareta dok god se u njihovim glavama ne dogodi onaj 'klik' pa im reklame posluže nešto kao što je mojoj prijateljici služila fotografija pretile Gwyneth Paltrow iz filma Ljubav je slijepa zalijepljena na vrata frižidera. Usput rečeno, Gwyneth joj je pomogla u teoriji, ali ne u praksi. To ne znači da treba prestati s osvještavanjem, naravno. Dobro skrojene antipušačke kampanje najbolji su lijek protiv pušenja onima koji još nisu ni počeli, a izuzetno je važno sa cigareta 'skinuti' imidž kulerstva kako bi se tinejdžere odvratilo od te štetne navike.

Takvom se retorikom trenutno služi australska vlada koja je odlučila kompletno ubiti brendove, unificirati dizajn pakiranja i na kutije nalijepiti najodvratnije slike bolesnih organa kakve možete zamisliti. Vrijeme će pokazati koliko će im biti uspješna ta 'šokovita' strategija, baš kao što je sporno, nakon najavljenih tužbi od strane proizvođača cigarete, hoće li se taj plan uopće održati. Bilo kako bilo, ako se stvarno ovim baby-plavim kampanjama s medvjedima želi natjerati Hrvate da prestanu pušiti onda izražavam istinsku sumnju u njihovu uspješnost. Nit' šokiraju, a, brate, nit' ih se razumije. Također, to što se o njoj priča ne znači da je dobro ili ispunjava svrhu. Nadam se da potonju tezu ne trebam argumentirati.

Ako su pak neki šašav vic, fora il' neobični teaser, onda se ispričavam. Glupa sam i ćorava. Srećom, nisam jedina.

Just tweet it

Play of the day

Uvjeti korištenja | Kontakt | Oglašavanje | Promocija | Impressum | Pomoć
© T-Hrvatski Telekom 2013. Sva prava pridržana.
Odaberi temu