INTERVJU

Domagoj Dodig, direktor Pedalafesta

29.05.2012 u 13:00

Bionic
Reading

Više o prvom hrvatskom biciklističkom festivalu rekao nam je Domagoj Dodig, direktor Pedalafesta

Od 7. do 9. lipnja u Zagrebu se događa prvi hrvatski biciklistički festival Pedalafest. Što nas na njemu očekuje?
Program festivala sadržava brojna predavanja i panele sa sudjelovanjem nezavisnih stručnjaka iz području urbane mobilnosti, političara, stručnjaka iz biciklističke industrije i umjetnika. Regionalna konferencija u sklopu Pedalafesta okupit će predstavnike biciklističkih udruga iz dvadesetak gradova koje se u svojem radu zalažu za promociju bicikla i za poboljšanje uvjeta za bicikliste. Osnovni cilj konfrencije je kreiranje mreže biciklističkih udruga kako naša nastojanja ne bi bila izolirana i kako bismo jedni drugima prenijeli dragocjena iskustva. Uz ova pomalo ozbiljnija događanja, na festivalu ćete moći uživati u nizu radionica, u pregršt zanimljivih izložbi, koncertima..Ulaz na sva događanja je besplatan. Osim toga, festival će poslužiti i kao platforma za afirmaciju mladih filmskih stvaratelja kroz dio programa u kojem će se prikazivati domaća filmska ostvarenja vezana uz biciklizam.

Možete li izdvojiti nekoliko najboljih predavanja, filmova, radionica?

U tako šarolikom programu, svakako bi izdvojio predavanja Marca van Woudenberga i Michaela Cramera. Prvi je internacionalni ambasador biciklizma, konzultant i marketinški strateg, koji je u biciklističkom svijetu najpoznatiji po stranici Amsterdamize.com, koju je pokrenuo 2008. godine, dok je Michael Cramer europarlamentarac i zastupnik Zelenih u Odboru za promet i turizam (TRAN). On je čovjek koji je pokrenuo projekt "Iron Curtain Trail", odnosno projekt "rute željezne zavjese", koja je nastavak 160 kilometarske biciklističke rute dužinom Berlinskog zida.

"Iron Curtain Trail" pokriva više od 6.800 kilometara biciklističke staze, cijelom dužinom nekadašnje granice, kombinirajući europsku kulturu, povijest i održivi turizam, prolazeći kroz 20 zemalja od kojih je 14 današnjih članica EU. Što se tiče radionica svakako bi izdvojio radionicu na kojoj ćete naučiti kako od kotača napraviti LED ekran i radionicu izrade sladoleda biciklom. Cilj nam je, kroz festival, bio prikazati bicikl i i biciklističku kulturu kroz što više aspekata, tako da ćete u ta tri dana moći čuti, uz već spomenute stručnjake, i umjetnike, od profesora Ivana Ladislava Galete s Akademije likovnih umjetnosti, do prezentacija naših dalekih putnika biciklom, Siniše Glogoškog, Mladena Gaćeše i drugih.

Po programu, čini se sve generacije imaju razlog doći?
Točno. Imamo i program za najmlađe, u obliku predstava za djecu, cirkusanata... Dok će se svi ostali zadovoljiti poučnim predavanjima, i dobrom zabavom. Inače, Sindikat biciklista u svom djelovanju puno radi na promociji biciklizma u osnovnim i srednjim školama, gdje naša edukacijska sekcija provodi edukativne radionice i predavanja, dok istovremeno imamo nekoliko zainteresiranih sugrađana koji su ušli u deveto desetljeće života i htjeli bi naučiti voziti bicikl.

Situacija u Zagrebu je, što se biciklističkih staza tiče, katastrofalna. Na koja predavanja/radionice biste poslali nekog od gradskih vlasti zaduženih za problem?
Nedavno je za svoga gostovanja u Zagrebu Mikael Colville-Andersen, danski biciklistički aktivist i umjetnik rekao: "da su odgovorni u gradu proguglali pet minuta, vidjeli bi da prave biciklističke staze ne izgledaju ovako kao u Zagrebu, jer se staze rade oduzimanjem od prometa, a ne od pješaka". Svakako bih im preporučio odlazak na neko od predavanja inozemnih stručnjaka za urbanu mobilnost, Marca van Woudenberga, Michaela Cramera, Floriana Lorenza, kao i na najavljene panele Zagreb 2017. i Gradovi budućnosti - Od sanjarenja do akcije, simboličnih naziva, sa sudjelovanjem domaćih stručnjaka.

Je li cilj festivala kao i onaj Sindikata biciklista (koji festival organizira) - borba za bolju infrastrukturu?
Naravno, ali ne samo materijalnu infrastrukturu, nego i za infrastrukturu znanja, želimo festivalom postići to da što više ljudi vidi, čuje i shvati koliku promjenu može donijeti bicikl kao primarni oblik urbanog transporta. S Pedalafestom želimo poručiti da bicikl ne predstavlja samo prijevozno sredstvo, odnosno da je bicikl puno više od toga, prvenstveno sredstvo promjene, jer svojom jednostavnošću obuhvaća široki spektar ljudi svih dobnih skupina i statusa, a vozeći bicikl ljudi postaju osjetljiviji i počinju primjećivati i brinuti za mnoge druge bitne stvari, svoje zdravlje, okoliš, prostor oko sebe i svoje sugrađane

Pedalafest završava Kritičnom masom i velikom zabavom u Klaonici na kojem će se i proslaviti prvi rođendan Sindikata biciklista?
Da, zadnji dan festivala u subotu 9. lipnja u 18 sati voziti će se još jedna kritična masa, veselija nego ikada do sada. Voziti ćemo se opet centrom grada, do stare klaonice, poznatog Kvarta, gdje ćemo uz većinu domaćih DJ-Crew-ova proslaviti prvi rođendan SindBica, koji je jako puno napravio u posljednjih godinu dana, skoro kao da je punoljetan.