Buzz

Print nije mrtav, ali kreativno oglašavanje jest

10.10.2012 u 15:46

Bionic
Reading

U tiskana izdanja, koja još nisu na umoru, a i brojke to dokazuju, guraju se interaktivni oglasi koji bi trebali impresionirati čitatelja, a koji su, smatra naša Sandra - bullshit

Kažu da je je interaktivnost budućnost tiskanog oglašavanja. Ja vjerujem da je to, da izvinete, bullshit. Kao što je to i novi, revolucionarni oglas koji će 15. ovoga mjeseca biti objavljen u novom broju Sport Illustrateda. Ekipa koja stoji iza nove reklamne kampanje brenda Lexus uvjerena je da će dodavanjem efekata vratiti stari sjaj printu, učiniti ga modernijim, više seksi ili više kul. Zato su odlučili koristiti takozvanu tehnologiju CinePrint, navodno sljedeću veliku stvar u svijetu tiskanog oglašavanja koja doslovce unosi život u mrtve stranice novina i magazina.

Ono što je zanimljivo, spomenuta tehnologija funkcionira tek uz pomoć iPada koji je potrebno nasloniti na stranicu iza oglasne. Samo jednim klikom na oglasu se izmjenjuju svjetla, on svira, automobil se kreće... Kako su za Mashable izjavili iz Lexusa, tehnologija koju su predstavili daje riječi 'interaktivnost' novo značenje, čitatelja na novoj razini povezuje s oglasom, on ga doživljava služeći se osjetilima vida, sluha i dodira. Stvar izgleda prilično impresivno, ali pitanje je - je li to potrebno.

Treba li tehnologija oživjeti oglašavanje printom ili je, za početak, potrebno vratiti se temeljima i poraditi na kreativi i dobrim idejama. Naime, čini mi se da su u svijetu, a pogotovo u Hrvatskoj, rezanja budžeta namijenjena izdavačima tiska utjecala i na smanjenje kvalitete objavljenih reklama. Kao da je postalo potpuno nevažno kakvim materijalom će se oglašivač predstaviti čitateljima, nije posve siguran čemu uopće služi tiskano oglašavanje, odnosno ne zna treba li ono komunicirati vrijednosti brenda ili će pak 'izići' s nekom korisnom, prodajnom akcijom.

Izdavači koji imaju sreće da još glavu drže iznad vode i da u njih još netko ulaže, dobivaju tako neke generičke, dosadne vizuale s kojima kompanije ne griješe, ali i ne privlače pozornost. Takav pristup print oglašavanju posljedica je percepcije kakvu oglašivači u posljednje vrijeme imaju o tisku kao mediju na umoru. Mediju koji se sve manje konzumira (što nije posve točno) i koji, kad je o inovaciji riječ, nije toliko zahtjevan kao što je to, primjerice, digitalni svijet. U trenutku kad se narod vodi krilaticom 'čega nema na Googleu ne postoji', postalo je silno važno sve kreativne napore usmjeriti na digitalno oglašavanje dok ti takozvani umirući mediji dobivaju nešto nalik kreativnom otpadu.

Naravno, ova ocjena utemeljena je na čisto subjektivnom dojmu, jer ja, kao gutateljica tiska, odavno nisam vidjela oglas koji bi me i po čemu impresionirao. Istina, to je postala rijetkost i u bilo kojem drugom mediju, ali mi se zaista čini kako su s tiskom, kako bi naši susjedi rekli, 'fulali ceo fudbal'. Print, dakle, ne služi tome da kadar iz reklame pretvorite u vizual, njegova svrha nije da promovirate koljenice na akciji (osim, ajde, u dnevnim novinama), a u ovom trenutku i integracija tehnologije ne služi ničemu osim kratkotrajnom impresioniraju čitatelja ili kočoperenju pred konkurencijom.

Print ima svoje zakonitosti i svoju namjenu. Ako iza vašeg oglasa stoji dobro osmišljena strategija i zanimljiva ideja, oglašavanjem u tom mediju možete na brz i efikasan način odaslati poruku točno do onih potrošača do kojih želite da ona stigne. O tome kakve sve poruke može prenijeti print te što znači kreativnost u tom mediju, najbolje govore primjeri ovogodišnjih pobjednika iz Cannesa koje možete pregledati u galeriji. Oni ujedno potvrđuju da za budućnost oglašavanja u printu treba staviti sa strane ideju o angažiranju svih osjetila i posvetiti se zadovoljavanju barem jednog - osjetila vida.