BUZZ

Lizom do prodaje i lojalnosti

18.10.2012 u 20:18

Bionic
Reading

'Daj mi liz, pliz', rečenica je koja se najveći broj puta proteklog tjedna pojavila na mom Facebook 'news feedu'

Pokazalo se, naime, kako i mlado i staro, i muško i žensko, sjajno regira na novu Ledovu kampanju 'Ledonardo' kojom kompanija poziva korisnike da sami kreiraju svoj idealni sladoled - Lizu i obećava da će se okus s najvećim brojem 'lizova' zaista i naći u njihovoj redovnoj ponudi.

Kampanju 's okusom word of moutha, preljevom viralnosti i posipom user generated contenta' kreirala je agencija Imago te tako tzv. trend 'društvene kokreacije' dovela i na domaće tržište. Konačno, rekli bismo, jer se o takvoj strategiji kreiranja i promocije proizvoda naveliko drvi još negdje od početka novog milenija, a s povećanjem prodora društvenih mreža usvaja je sve veći broj globalnih brendova, i to od M&M'sa, Nokije, Ikee ili Siemensa.

Kako je prije dvije godine pokazalo Forresterovo istraživanje, čak 81 posto potrošača spremno je platiti više novca za personalizirani proizvod pa ne čudi što je kompanijama toliko stalo da usliše potrošačke želje. Društvene mreže, dakako, čitavoj priči daju viralni moment, svaka 'kastomizacija' postaje vidljiva široj zajednici korisnika, a, kao što je to slučaj i s Ledom, ne samo da čitava priča potrošača zabavlja, već mu pokazuje kako je brendu stalo, kako brine o njegovim potrebama, što on na koncu nagrađuje – kupnjom.

Tako je, primjerice, Nike prije dvije godine uspio ostvariti značajan porast prihoda od prodaje samo zahvaljujući tome što su dizajn proizvoda prepustili više ili manje talentiranim potrošačima. Uz pomoć aplikacije 'build your own shoe' korisnici su mogli u potpunosti odrediti koje će kombinacije boja i materijala imati njihova nova tenisica, svoje kreacije su dijelili na društvenim mrežama i online shopu te tako ukupan online promet samo za tu godinu povećali sa 208 na 260 milijuna dolara.

Sličnom su se strategijom koristili u Blue Nileu, proizvođaču luksuznog nakita, koji kupce mami potpunom personalizacijom dijamantnog prstenja što su kupci nagradili povećanjem kupnje od gotovo 20 posto u samo nekoliko mjeseci od lansiranja nove usluge.

Istina, od proizvođača robe široke potrošnje, kakvi su i sladoledi s početka priče, teško je očekivati da će ponuditi potpuno personalizirane proizvode, ali su kampanje koje propituju želje kupaca svakako put kojim se, uz malenu pomoć društvenih mreža, svakako isplati kročiti.

Primjera radi, vrlo sličnu kampanju onoj Ledovoj vrlo su uspješno realizirali brendovi poput Mountain Dewa, Dunkin Donutsa i Papa John'sa. Potonji američki pizza brend s preko 2,6 milijuna 'lajkova' na Facebooku je baš kao i Ledonardo, pozvao potrošače da sudjeluju u kreiranju svoje omiljene pizze. Od 12 tisuća prijavljenih kombinacija, tri koje su osvojile najviše glasova uvrštene su u standardnu ponudu restorana Papa John's.

Potrošači su, pogađate, svoje kreacije dijelili kao sumanuti pa je Papa John's uspio uštedjeti na promocijskim troškovima, ali i onima za istraživanje tržišta, jer su uvažavanje njihova mišljenja zapravo dobili vrlo konkretne i jasne informacije o tome što žele.

Nadam se da Ledo neće biti jedina domaća kompanija koja će usvojiti trend 'društvene kokreacije' te na vrlo jednostavan i efikasan način doći do lojalnih potrošača.