BUZZ

Najbolji odgovor internetskom trolu koji ćete ikad vidjeti

07.11.2012 u 13:09

Bionic
Reading

Na svijetu vjerojatno ne postoji kategorija u kojoj se toliko besramno laže kao u kategoriji ženskih higijenskih proizvoda

Bolna istina o tim danima u mjesecu zakrabuljena je u kadrovima dugonogih plavuša koje skakutaju po nepreglednim pješčanima plažama, rasnih crnki koje u joga psećoj pozi demonstriraju tjelesnu elastiku ili ljepotica koje u snježno bijelim tajicama s dječjom radošću gazaju po lokvama.

Žene pred malim ekranima vješto dekodiraju servirane metafore i eufemizme. One znaju da iz njihove 'vađejđej' ne kaplje neonski plava tekućina, krilca nisu anđeoski rezervni dijelovi, a to što s tim i tim ulošcima i tamponima, kako reklama kaže, mogu skakati s padobranom ne znači ništa drugo nego da mogu tek hodati bez pretjeranog straha od sramotne poplave.

Uostalom, tko bi imao srca muškarce i djecu suočiti s nevjerojatnom istinom da samo rijetke sretnice tih dana u mjesecu ne pate od prišteva, grčeva, migrena, nekontroliranih emotivnih ispada ili nadutosti.

Muškarci će možda zalijepiti nosove na plazma ekrane dok se mlate njihovi omiljeni ultimate fighteri, ali im je činjenica da njihova draga tamo dolje krvari naprosto nepodnošljiva. Ma koliko to tabuiziranje menstruacije išlo na nerve, bune se tek rijetki. Rijetki oglašivači i rijetki potrošači.

Jedan od potonjih je Richard Neill koji je odlučio pozvati brand ženske intimne njege Bodyform da skine maske i javno prizna da reklamama obmanjuje javnost jer se njegova gospođa tih dana u mjesecu iz mile Gere transformira u curetak iz Egzorcista. I hvala Bogu na tome jer je njegovo fejsbučko grintanje rezultiralo jednim od najboljih video responsa ikad.

Naime, nakon što je njegov post lajkalo gotovo sto tisuća korisnika, kompanija je u samo tjedan dana objavila video isprike (na YouTubeu je pregledan preko tri milijuna puta) u kojem izvjesna direktorica Caroline Williams priznaje da su u reklamama obmanjivali javnost.

Da, žene imaju grčeve i da, žene prde, objasnila je Williams ispijajući plavu tekućinu kakvom se obično demonstrira upijajuća moć higijenskih uložaka. Taj briljantan govor izmišljene šefice pokazao je kako se radi posao, kako je umjesto ignoriranja ili dodvoravajućih i licemjernih isprika bolje odabrati pametni cinizam i/ili humor.

Bodyform je pritom uspio ostati autentičan, ali i potvrditi kako se negativnosti na društvenim mrežama uz malo hrabrosti i pameti mogu okrenuti u vlastitu korist. Osim što tako priča o tetki iz Rusije može poslužiti kao lekcija oglašivačima iz svih kategorija proizvoda (ne ignorirati korisnike!), uspjela je srušiti tabu i pritom ne uvrijediti nijedno biće koje hoda na dvije noge, što, nažalost, nije uvijek slučaj. Barem kad je o mengi riječ.

Naime, prije dvije godine kompanija Kotex je lansirala kampanju koja na sličan način kao i u Bodyform progovara o onoj mračnoj, ali istinitoj strani menstrualnih ciklusa. Njihov 'reality check' neke su televizije odbile prikazati jer spominje riječ vagina (Remember, you have three holes down there. We're talking about the vagina. That's the middle one.), pa su čitavu kampanju zasjenila prepucavanja oko toga što se na TV-u smije, a što ne.

Kotex je u međuvremenu promijenio copy i svojim primjerom pokazao da rušenje tabua, ma koliko to bilo paradoksalno, ne paše baš svima, a niti bi svi htjeli da se stvari nazivaju pravim imenom.

Koliko je u svijetu oglašavanja nepoznato suočavanje s menstrualnim činjenicama potvrdila je još jedna prošlogodišnja print kampanja kompanije Always. Oglas koji prikazuje stiliziranu kap krvi (doslovno, riječ je o točkici) zarobljenu u labirintu dizajniranom u obliku uloška, mediji su prozvali revolucionarnim jer se, eto, Always prvi usudio umjesto plave boje koristiti crvenu. Nevjerojatna hrabrost, zar ne?

Doista, kad bi se stanje svijeta ocjenjivalo na osnovu toga kako oglašivači pristupaju reklamiranju jednog običnog uloška s krilcima ispalo bi da narod ne može podnijeti niti jedan medijski sadržaj žešći od Teletubbiesa i plesa ružičastih jednoroga.

Upravo je zato sjajno kako se tom suludom potrošačkom mindsetu u samo minutu i 45 sekundi uspio narugati Bodyform objašnjavajući zašto je o menstruaciji bolje govoriti u metaforama. Drugo ne biste ni podnijeli.