Unfollow by Jasno i Glasno

Socl - društvena mreža iz Microsofta

Objavljeno: 18.12.2012 10:17 / Nikolina Sok

Foto: Screenshot Socl / Socl

Nakon dužeg perioda zatvorenog beta testiranja, Microsoft je početkom prosinca za javnost otvorio vlastitu društvenu mrežu Socl .Time je društveno mrežni atlas dobio još jednog stanovnika koji je oboje: spoj postojećih mreža uz neke nove karakteristike

Za razliku od ostalih društvenih mreža na kojima korisnici fokus uglavnom stavljaju na sebe i privatan život, Microsoft je pokrenuo Socl (izgovor: social) kao eksperiment koji korisnike povezuje oko njihovih interesa i nastao je kao platforma za učenje i razmjenu korisnih informacija te čini spoj društvene mreže i online tražilice.

Projekt je osmislio FUSE Labs kako bi međusobno povezao studente oko relevantnih tema za učenje. Mreža je u početku bila zatvorena za javnost, a dostupna samo određenim fakultetima i zaposlenicima Microsofta te je služila kao mjesto za prikupljanje korisnih informacija.

Projekt je nastojao poboljšati međusobnu suradnju studenata u istraživanju i učenju koji ionako većinu informacija prikupljaju na društvenim mrežama, provjeravaju ih na webu te dalje dijele sa svojim prijateljima ponovno putem profila na društvenim mrežama. Socl je tako zamišljen kao mjesto koje će činiti sve to za svoje korisnike koji neće imati potrebu odlaziti na druge stranice već se povezivati i raspravljati na istome mjestu.

Nakon otvaranja široj javnosti Socl je svojim korisnicima omogućio da prate ljude kao na Twitteru, slažu kolaže fotografija prema područjima interesa kao na Pinterestu te da komentiraju, tagiraju i lajkaju kao na Facebooku.

Socl je spoj svega, no nije isključivo nijedno od toga, a glavne značajke koje ovu društvenu mrežu dijele od ostalih je jaka povezanost s Microsoftom: izgled inspiriran Windowsima 8 te integracija isključivo s web tražilicom Bing.

Tagiranje ovdje ima drugačiji svrhu jer se ne odnosi na označavanje osoba već interesa i služi za lakše pretraživanje sadržaja, a umjesto klasičnog Facebookovog lajkanja, ovdje korisnici mogu neku objavu označiti s oznakom 'This makes me smile'. Socl je povezan s ostalim društvenim mrežama na kojima se sadržaji mogu lako dijeliti, a nije potrebna ni posebna registracija za pristup ovoj mreži, već samo logiranje putem Facebooka ili Microsoft live ID-a.

Dodatna značajka je i 'Video party' koja daje sasvim novo iskustvo gledanja i slušanja nekog videosadržaja. Korisnici mogu kreirati videoparti tako da sastave listu spotova ili se pridruže već postojećem partiju te se mogu u realnom vremenu međusobno dopisivati i pregledavati željene videosadržaje.

Izgled koji pomalo podsjeća na ostale društvene mreže, izdvaja se mogućnošću kreiranja objave u obliku kolaža – korisnici označuju željene sadržaje na Bing tražilici, a Socl ih spaja u vizualne kolaže sačinjene od slika, video zapisa i teksta. Klikom na objavu, ona vodi na izvorno mjesto na webu i omogućuje pregledavanje originalnog i cjelovitog sadržaja.

Aktivnosti je moguće pratiti putem određenih interesa koji su grupirani u otvorene zajednice i čine skup korisničkih objava ili se može direktno povezati s korisnicima putem opcije praćenja.

Ograničavanje na Bingo i nepostojanje jače integracije s webom glavna je mana ove društvene mreže. Socl svojim korisnicima ne dopušta samostalno postavljanje linkova i sadržaja s weba već nakon što korisnik odluči kreirati novu objavu i odabere tematiku, Socl automatski nudi fotografije, video, vijesti i stranice s ključnim pojmom unutar tražilice Bing.

Iako u Soclu tvrde da ne namjeravaju postati samo još jedna konkurentska društvena mreža, jer njihov je fokus na dijeljenju korisnoga sadržaja, ipak, čini se, svoje korisnike nastoje uvući u vlastiti krug koji im nudi ograničene mogućnosti.

Iako je riječ tek o beta verziji koja će se zasigurno s vremenom još više razvijati, ukoliko ne uvede bolju integraciju s webom te korisnicima omogući samostalno postavljanje sadržaja s bilo koje lokacije na webu, Socl bi se mogao vratiti svojim počecima te ponovno postati zatvorena mreža, no ovoga puta za fanove Microsofta.

Just tweet it

Play of the day

Uvjeti korištenja | Kontakt | Oglašavanje | Promocija | Impressum | Pomoć
© T-Hrvatski Telekom 2013. Sva prava pridržana.
Odaberi temu