BUZZ

Najbizarnije reklame godine

Objavljeno: 19.12.2012 14:31 / Sandra Babić

Foto: Screenshot YT / YT

Kao i svakog prosinca, Tim Nudd, kolumnist Adweeka, svojim je čitateljima priredio popis 30 najbizarnijih reklama godine

Riječ je o kampanjama koje dolaze iz čitavog svijeta, a trebale bi služiti marketingašima kao primjer hrabrost i rizika i pokazati kako bi izgledao marketinški svijet kad bi klijenti otpustili kočnice i dozvolili kreativcima da realiziraju tok svijesti bez ikakve cenzure.

Kao rezultat dobit ćete, dakako, niz kampanja koje su dobrano uronile u bizarluk koji se na trenutke čak čini i nepotrebnim, isforsiranim, ali i prave bisere koje uspijevaju komunicirati vrijednosti brenda i istovremeno biti krajnje odvažne, zabavne i drukčije što na koncu potrošači, zamoreni standardno ziheraškim apelima, umiju i nagraditi.

Za vas smo, stoga, odabrali pet kampanja (ostale može vidjeti ovdje) koje bi i domaćim oglašivačima mogli poslužiti kao dokaz da se i uvrnutom komunikacijom može odaslati jasna i konkretna poruka, a i da se prepoznatljivim brendovima neće dogoditi ništa ako povremeno iskušaju neuobičajeno strategiju.

JC Penney - Noo/Mother, New York

Ova je kampanja podijelila javnost na one koje su je smatrali krajnje iritantnom i nejasnom i druge, koji su je hvalili na sva usta, jer je uspjela isplivati u moru dosadnih reklama trgovačkih lanaca. Ipak, činjenica je u svijetu supermarketa prilično revolucionarna, jer je ekipa iz JC Penneyja odlučila poručiti kupcima da kod njih nema napornih rasprodaja, nema akcija, već samo uobičajeno dobrih 'dealova'.

Ford - Cane Toad Road/JWT, Melbourne

Otrovne australske žabe glavni su likovi ove bizarne, duhovite i tragične reklame kojom australska podružnica Forda želi poboljšati prodaju modela Falcon. Za Ford, 'pravoamerički' brend automobila, ovakav je izlet u svijet bizarluka bio prilično uspješan, jer struka ima samo riječi hvale za kampanju u kojoj smrt na cesti demonstrira performanse automobila.

Ragu - Parent's Bedroom/Barton F. Graf 9000, New York

Dječak zatječe roditelje u koitusu i prva stvar koju treba kako bi izbrisao tu sliku iz glave je porcija tjestenine s raguom. Proglašena najtraumatičnijom godine, ova je reklama postala pravi viralni hit s preko milijun i pol pogleda u samo dva tjedna od lansiranja. Složit ćete se da je riječ o zaista domišljatom potezu brenda iza kojeg stoji, u marketinškom smislu, rijetko hrabra kompanija Unilever.

Midtraffik - The Bus/M2Film, Danska

Nudd je kampanju svrstao u kategoriju bizarnih ne zbog scenarija, već zbog onog što se njome reklamira. Internetski komentatori su je opisali kao 'most epic bus commercial ever made', jer je omražene autobuse učinila poželjnijim od najluksuznijih prometala.

Fragile Childhood - Monsters/Euro RSCG, Helsinki

Iako se neprofitni sektor obično bavi svjetskim gadarijama poput zlostavljanja, bolesti, alkoholizma, traffickinga i ostalog, nerijetko u komunikaciji nudi podtekst, ne lupa drito u glavu da ne bi, možda, odbio ili uvrijedio potrošače. Ipak, Fragile Childhood priredio je reklamni spot strašniji od horor filma, jer su u njemu jedina čudovišta nitko drugi nego - roditelji.

Just tweet it

Play of the day

Uvjeti korištenja | Kontakt | Oglašavanje | Promocija | Impressum | Pomoć
© T-Hrvatski Telekom 2013. Sva prava pridržana.
Odaberi temu