POPFENOMENOLOGIJA

Glup i gluplji

Objavljeno: 19.04.2013 10:46 / Tonći Kožul

Foto: Ostale fotografije shutterstock / shutterstock

Zagrebački koncert R&B dive pružio je žiteljima društvenih mreža priliku da se još jednom prisjete klasika internetske demagogije i gluposti: Beyonce vs Queen!

Vratila nam se, eto, Beyonce u Zagreb – a skupa s njom se na društvene mreže vratio i onaj mem u kojem se tekst hita neke aktualne pop-zvijezde uspoređuje s tekstom evergreena neke legende rocka, kako bi se još jednom pokazalo kako se glazba, kao, tobože, srozala.

Ovaj konkretan primjer kruži okolo već skoro godinu dana - nije baš neki breaking news, okej, ali je po količini perfidnih manipulacija, obmana i laži po kvadratnom pikselu dosta reprezentativan za tu vrstu mema, pa mislim da je utoliko i dalje vrijedan ('vrijedan') pažnje.

Ako kojim slučajnim slučajem niste naletjeli na to čudo, evo vam ga na:

promo

Khm, khmmm! Redom:

1/ 'Producent' u rocku nije isto što i 'producent' u modernoj R&B ili elektroničkoj glazbi. U rocku je producent netko na ovaj ili onaj način oblikuje studijsku svirku benda, te u pravilu NE biva potpisan kao autor ilitiga writer; u tehničkom žargonu R&B-ja/elektronike producent je onaj koji STVARA glazbu, te stoga u pravilu biva potpisan kao autor. Ako niste svjesni te distinkcije, mem vas može navesti na zaključak da je na pjesmi radilo čak desetoro ljudi...

A ne da su tih 'šest autora' i 'četiri producenta' većinom, zapravo - jedni te isti ljudi.

2/ Ono što se u ilustraciji također, naravno, ne spominje je da je potpisan toliki broj autora i producenata zato što je u 'Run the World (Girls)' upotrijebljen – SEMPL. Tojest, preciznije, sempl plesne himne 'Pon De Floor', koju su producirali Major Lazer (ilitiga Diplo i Switch), skupa s dutch-hauserom Afrojackom, te uz vokalno gostovanje dancehall-legende Vybz Kartela (kojeg se nema baš nešto za čuti na 'Run the World' – ali je svejedno, iz kojeg već razloga, potpisan kao autor)...

Uglavnom, ako izuzmemo sempl, u stvaranju 'Run the World (Girls)' je sudjelovalo svega – četvero ljudi.

3/ Na službenim izdanjima 'Bohemian Rhapsody' uredno stoji da su pjesmu producirali Roy Thomas Baker **i** Queen... Dakle, ako ćemo pravo, nije ju producirao jedan čovjek – nego PETERO ljudi!

(I zašto su tu, uostalom, producenti uopće toliko bitni - ako je lajtmotiv mema 'haha vidi kako je ovaj jedan tekst totalno glup a drugi, ono, totalno nije'?)

4/ Tekst 'Run the World' se ne sastoji ISKLJUČIVO od ponavljanje fraza 'who run this world' i 'who run this ' – štoviše, na to otpada tek manji dio pjesme! A kako i 'Bohemian Rhapsody' ima jedan takav dio teksta – onda je nepošteno uspoređivati repetitivni dio 'Run the World' s ičim drugim osim repetitivnog dijela 'Bohemian Rhapsody', ne?

 Screenshot

(PH33R MY M5P41NT SK1LLZ B1TCH3ZZZZ!!!)

I dobro, možete reći da je i tu Freddie odnijeo neku mršavu pobjedu (iako ne znam koliko ima smisla govoriti o bilo kakvoj 'pobjedi' kad je sraz između kruški i jabuka: jedno je repetitivnost u rock mini-operi, skroz drugo repetitivnost u militantnoj plesnoj pjesmi koja se – kao takva – bazira na agresivnom drilanju sa strateški odabranim frazama), ali...

Ako ćemo se igrati te igre – onda možemo stvari postaviti i, recimo, ovako?

 Screenshot

U svakom je periodu popularne glazbe bilo i pjesama s jednostavnijim/plićim/glupljim tekstovima, i pjesama s razrađenijim/dubljim/pametnijim tekstovima. Pa mislim, jebote, čak i u repertoaru skoro svakog IZVOĐAČA možete naći i pametne, i glupe tekstove! Naravno da uvijek možete sa selektivnim, posve proizvoljnim primjerima učiniti da neka minula era popa izgleda 'pametnije' od one današnje (unatoč tome što je, primjerice, James Brown ispaljivao repetitivne vampove nalik onima iz 'Run the World' godinama prije nego što su Queen uopće stupili na scenu!), ili da jedan izvođač izgleda 'pametnije' od drugog, ali... Što ste točno s time dokazali?

Apsolutno ništa, eto što. Samo ste na još jednoj manipulativnoj budalaštini upecali još pokoji mozak na internetskoj paši, nesklon provjeravanju informacija i tako sklon gutanju svega i svačega – od 'dokaza' superiornosti Queen nad Beyonce, preko stavljanja riječi jednog svećenika-zlostavljača u usta ni krivog ni dužnog Georgea Carlina (čekirajte Snopes), pa do Bundestagove 'odluke' da voda nije ljudsko pravo, i milijuna sličnih sranja zbog kojih je boravak na jebenom facebooku duševno sve tegobnije iskustvo.

(E, također: 5/ nije li 'zanimljivo' i koliko se često u anti-pop memovima za pozitivan primjer uzima neki rock muškardin, a za negativan neka pop - djeva? Nema mizoginije do latentne mizoginije, eh?)

Just tweet it

Play of the day

Uvjeti korištenja | Kontakt | Oglašavanje | Promocija | Impressum | Pomoć
© T-Hrvatski Telekom 2013. Sva prava pridržana.
Odaberi temu