HAKIRANJE ŽIVOTA

Uvoz automobila iz SAD-a

31.08.2010 u 10:46

Bionic
Reading

Ako vam zapne za oko neki rijedak ili skup limeni ljubimac, zašto ne kupiti ga u SAD-u gdje su ionako smiješno jeftini. Donosimo vam par savjeta i uputa za lakše snalaženje u toj 'avanturi'

U SAD-u, automobil je stil života. Prije svega je tome tako zbog činjenice da je riječ o ogromnoj zemlji, gdje riječi 'farma' ili 'grad' ne znače isto što i kod nas. SAD je izgradio automobil, ali je i automobil izgradio SAD. Stoga je u SAD-u automobil jeftin. Odnosno, jeftiniji nego u Europi. Fascinantno, ali najbolji je primjer Porsche. Legendarna 911-ica, koja se proizvodi u Njemačkoj, u Carrera 2 izvedbi s osnovnom opremom do registracije stoji 84.705 eura. U SAD-u isti takav model do registracije će vas doći 78.750 dolara, odnosno 61.602 eura. Osim činjenice da u SAD-u ne postoji PDV, auti su tamo jeftiniji, jer kupci uvijek žele više za svoj novac, a i riječ je o ogromnom tržištu. Stoga smo za vas pripremili mali vodič o tome kako uvesti auto iz SAD-a.

Porsche Carrera

 

Tri zlatna pravila su: a) ova je operacija isplativa samo za skuplje automobile (na jeftinijima nećete osjetiti uštedu) ili za uvoz oldtimera kojeg nema u Europi; b) što je dolar jači, ušteda je manja; c) najbolje je pustiti specijaliziranoj tvrtki da se bavi time za vas. I prije svega, raspitajte se može li se automobil koji želite uvesti uopće kod nas registrirati. Automobili europskih marki dostupni su i u EU-u i u SAD-u mogu, a s većinom novih američkih automobila cijela je stvar upitna, ako ne i nemoguća. Konkretan je savjet nemoguće dati, jer je postupak individualan i ovisi o proizvođaču, modelu, pa i motoru. Dolje je opisana procedura za uvoz novih automobila, a ako je riječ o oldtimeru (automobilu starijem od 30 godina), razlika je u tome što ne trebate prolaziti postupak homologacije, već prije carinjenja od Zavoda za normizaciju trebate uzeti potvrdu o izuzeću od homologacije, kojom automobil možete cariniti i potom registrirati.

1. Pronađite automobil koji vas zanima na internetu, kontaktirajte mailom s dilerom i čekajte odgovor. Kad ga dobijete, dogovorite detalje - motor, opremu, boju.

2. Nađite metodu prijevoza do Hrvatske. U 99 posto slučajeva riječ je o brodu, odnosno kontejneru na brodu.  Dogovorite s dilerom detalje.

3. Kad automobil stigne u Hrvatsku, otiđite na carinu i uzmite knjižicu vozila. Bez nje nema šanse da krenete dalje u avanturu uvoza.

4. S knjižicom vozila otiđite na Fakultet strojarstva u Laboratorij za motorna vozila s knjižicom vozila. Dogovorite izradu elaborata o tome što je na vozilu potrebno izmijeniti da bi ga se moglo registrirati.

5. Nađite pouzdanu automehaničarsku radionicu koja vam može napraviti sve izmjene, podignite vozilo i odvezite ga na preinake. U većini slučajeva potrebno je promijeniti svjetla, pokazivače smjera i još nekoliko sklopova.

6. Kad je automobil prerađen, krenite u Centar za vozila Hrvatske. Tamo će vam pregledati automobil i ako su prerade izvršene prema zakonima i pravilnicima Republike Hrvatske, dobijete potvrdu o homologaciji.

7. S izdanom potvrdom o homologaciji i automobilom otiđite na carinjenje, nakon čega možete registrirati automobil kao i bilo koji drugi.