POP UP

Najutjecajniji showrunneri

28.09.2010 u 10:10

Bionic
Reading

Iako u hrvatskom jeziku nemamo pravi prijevod ove riječi, vjerujemo da će intuitivni čitatelj ako ne znati, onda barem dokučiti da se radi o - osobama koje 'vode' seriju. Oni su uvijek glavni pisci, često izvršni producenti, a nešto rjeđe znaju sjesti i u redateljsku fotelju

U ovo vrijeme interneta, raznih društvenih mreža i message boardova, ljudi koji rade iza kamere; pišući i pripremajući naše omiljene serije da bi mi mogli uživati u njima, pod sve su većim svjetlom pozornice. Često ih hvalimo, a nimalo rjeđe i pljujemo. O jednom takvom čovjeku već smo pisali, a tko su najveće zvijezde showrunninga, pročitajte nastavku.

David Chase
Na prijelazu stoljeća televizija je napravila veliki korak naprijed, a na čelu kolone stajao je David Chase sa svojim 'Sopranosima'. Chase se godinama prije proslavio 'Rockford Filesima' i 'Životom na sjeveru'. No, slavu je ipak stekao kao glavna i odgovorna njuška zadužena za vođenje najpopularnije HBO-ove serije u povijesti. Ljudi koji su ga uzdizali do nebesa, jednakom lakoćom su ga bacali natrag u blato kada je nakon šest sezona dogodovština obitelji Soprano završio seriju, sada već kultnim, cut-to-black krajem. Chase se nakon tog poteza povukao u 'radio tišinu', dajući jedan jedini intervju NJ The Star-Ledgeru (fanovi serije će znati zašto), odnosno Alanu Sepinwallu

Cuselof/Darlton

Damon Lindelof i Carlton Cuse

Dvojac koji je obilježio drugu najpopularniju seriju prošlog desetljeća, 'Lost', Damon Lindelof i Carlton Cuse, pokušali su drukčijim pristupom ostvariti interakciju s fanovima. Lindelof i Cuse (vrlo često spajani u zajedničko ime Cuselof ili Darlton) postali su poznati po svojim tjednim podcastovima, odgovarajući na razna pitanja, pričajući o seriji, ali i potpuno nevezanim temama. Darltonov podcast bio je iznimno popularan, a nije škodilo ni to što su njih dvojica bili iznimno duhoviti. Pored tjednih podcastova, bilo je tu u brdo video priloga, najava, intervjua s glumcima, piscima, statistima, kamermanima... Cijelo to iskustvo upotpunjavalo je poznate Fuselage boardove (koje je sam J. J. Abrams otvorio i financirao) na kojima su gledatelji mogli ostavljati poruke svim glumcima na koje bi oni odgovarali, a fanovi su smišljali razne teorije i tražili odgovore među sobom na jednom od najkvalitetnijih communityja za seriju.Kad fanovi odlučuju

Ronald D. Moore

U sličnoj maniri je Ronald D. Moore, producent 'Battlestar Galactice' i 'Star Treka', na Sci-Fiju nakon svake emitirane epizode 'Battlestar Galactice' održavao svoj podcast, koji je više nalikovao commentary trackovima na DVD-ima. Svaki tjedan je dovodio nekog drugog glumca te su zajedno ispred televizora i mikrofona komentirali sadržaj i nastanak svake epizode.

S druge strane Atlantskog oceana pritisak fanova je u jednu ruku uvjetovao smjenu Russella T. Daviesa s mjesta showrunnera 'Doctora Whoa'. Iako to službeno nikad nije i neće biti potvrđeno, Davies je morao ustupiti svoje mjesto Stevenu Moffatu, čovjeku kojeg je fandom hvalio i želio na tom mjestu još od samih početaka nove verzije Whoa. BBC je za utjehu ostavio Daviesu da se igra na svojem spin-off projektu, 'Torchwood'.

Nakon što je 'Heroes' bio najveće ugodno iznenađenje TV sezone 2006/07,Tim Kring je bio uvjeren da

Tim Kring

mu nijedna ovozemaljska sila ništa nemože. Kring se nakon neuspjeha štrajkom skraćene druge sezone osjetiopomalo ugroženo, ali je svejedno metaforički bahato pokazao srednji prstonima koji su ga održavali na životu, vlastitim gledateljima. Upriopćenjima za medije, svoje gledatelje je nazivao glupanima (ne timriječima, naravno), no to je bilo više nego dovoljno da Heroes počinjunapuštati i oni najvjerniji. Na kraju posljednje sezone jedva ga jegledala četvrtina nekadašnjih poklonika.

David Milch (NYPD Blue) je nakon tri kritički hvaljene sezone 'Deadwooda' odlučio da mu se više ne da zabavljati s vesternima, te je glavu čvrsto okrenuo prema novom projektu za HBO, John From Cincinatti. Nakon deset epizoda, surf-noir drama je ugašena, a fanovi su ostali bez i jedne i druge serije. Milch je često optuživao HBO da su mu bez povoda ugasili Deadwood, no između redaka se dalo iščitati da je Milch sam kriv za to što je 'Deadwood' ostao nedovršen. Nudili su mu mogućnost da završi priču unutar dva TV filma (kad već nije htio završnu četvrtu sezonu), no Milch je odlučio i ostavio nas bez kraja.

Zločesti dečko industrije, Kurt Sutter, postao je poznat po svom britkom jeziku ne mareći ni za koga i ni za što. Nepopravljivi showrunner FX-ovog 'Sons of Anarchya', čovjek je bez dlake na jeziku koji će u rodno mjesto poslati svakog tko mu se zamjeri, a poznat je postao i po svojem prijeziru prema Hollywoodu i Akademiji koja ga ne može smisliti. Kurt vodi odličan blog, koji je neprocjenjiv gušt čitati.

Obamini favoriti

Matthew Weiner
Matthew Weiner, tihi i proćelavi čovječuljak, zajedno se s Davidom Chaseom nalazio na čelu obitelji Soprano. Weiner je zaradio nekoliko Emmyja pišući za 'Sopranose', ali ipak ga je proslavila vlastita serija, 'Mad Men'. Poznat i kao nevjerojatni spojlerofob, Weiner na kapaljku daje informacije oko svojih 'Momaka s Madisona', a takav pristup donio mu je titulu jednog od najtajnovitijih showrunnera na televiziji. Čak mu je i predsjednik Obama slao pisma hvaleći njega i seriju na sva usta.

No, predsjednik Obama je u raznim intervjuima otkrio da mu je jedna druga serija ipak broj jedan. Ako se kojim slučajem nađete s Obamom negdje na večeri, samo ga pitajte što misli o 'Žici'. Nećete se moći odlijepiti od njega do prekosutra. David Simon, čovjek koji je vodio seriju s Edom Burnsom, poznat je po tome da u svojim projektima pokušava upozoriti na društvenu osjetljivost manjina, korupciju vladajućih, život na ulici i poteškoće koje to nosi. Zbog svog poznatog pristupa da vas neće voditi za ručicu kroz svoje serije, Simon je s 'The Wireom' ostao zakinut za Akademijine nagrade, no priznanja od drugih mu ipak nisu pobjegla. Njegove police tako krase razne TCA, Peabody i WGA nagrade, pa čak i dva kipića Emmy za 'The Corner'.

Jedan je primjer koji dokazuje da ni sve nagrade ovog svijeta ništa ne znače kada vam je zdravlje ugroženo - Josh Friedman, showrunner na 'Kronikama Sarah Connor', bio je pod velikim povećalom medija kada je otkriveno da boluje od raka bubrega. Friedman je svoju borbu s rakom prenio u svoje djelo, reflektirajući u seriji ono što ga je u životu brinulo. Svoju je borbu s bolešću dobio, no FOX je bio tvrda srca i ukinuo je 'Sarah Connor' krajem druge sezone, taman kad su serija i Friedman pronašli svoj put.