TOP 5

Konceptni automobili Pariza 2010.

Objavljeno: 07.10.2010 11:31 / Goran Vuzem

Foto: Ostale fotografije Newspress / Newspress

Kada-krokodil, reminescencija na boga relija iz osamdesetih, reinkarnacija super-krampa iz devedesetih, karbonska perverzija i bijela tehnika na četiri kotača. Riječ je o pet najzanimljivijih koncepata koje je ponudio Mondial de l’automobile u svom izdanju za 2010. godinu

Naš je izbor čisto subjektivan, ipak je riječ o automobilima koje ne možemo procijeniti ni prema kakvim objektivnim kriterijima, samo emocijama koje u nama izazivaju.
 

5. Audi quattro concept rally
Činjenica - Audi je više promovirao quattro koncept. Činjenica - Audi quattro koncept u reli izvedbi je neopisivo više kul. Kao što se traperice vežu uz Levis, tako se quattro pogon veže uz Audi jer je pred 30 godina Audi predstavio Quattro, automobil čija je trkaća izvedba pomela konkurenciju u Svjetskom prvenstvu u reliju. U sklopu proslave stigao je moderni quattro u cestovnoj, ali i ovoj, izvedbi s masivnim spojlerima, trkaćim kavezom i simboličnim brojem jedan na vratima. Ispod poklopca motora nalazi se motor s pet cilindara koji razvija 408 konja, a cijela stvar napravljena je na bazi Audija RS5. Nadamo se da je ovo najava Audijevog povratka u WRC, inače je riječ o iskorištavanju nasljeđa imena koje je proslavilo marku, odnosno bezobraznoj marketinškoj vježbi. Jednostavno, ovaj bi quattro izgledao krajnje prirodno na brzincima relija u Monte Carlu.

Newspress
Audi quatro concept rally

 

4. Nissan Townpod
Nakon koncepta imena Pivo (jedan od naših omiljenih), stigla je i gradska kapsula. Ako je ovo budućnost malih gradskih automobila kao što su Twingo ili Spark, onda mi želimo budućnost, i to odmah. Nissan je pokazao kako napraviti koncept koji je futuristički, a opet ne izgleda kao pokretna kapsula za isisavanje ljudske srži iz Matrixa. Nažalost, naveo je samo da je riječ o električnom vozilu, bez većih detalja. Vrata se otvaraju kao na kočijama, odnosno kao kod Rolls-Royceovih modela (ali i Opel Merive), stražnji kraj kao na kombijima, ali klizno, a u interijeru se nalazi nešto zvano 'The Puc'. Nissan navodi da je riječ o kuglici koja služi da prilikom putovanja pridrži mobitele, držače čaša, itd., a njegovu poziciju određuju putnici. Ako to nije kul, ne znamo što jest.

 

Newspress
Nisan Townpod

 

3. Lamborghini Sesto Elemento
Ako ste gledali 'Peti element', onda znate da je riječ o ljubavi. Ako radite za Lamborghini, onda znate da je karbon toliko ekskluzivan da automobil konstruiran samo od njegovih vlakana komotno možete nazvati Sesto Elemento, odnosno 'šesti element'. Ova zvijer napravljena u najboljoj tradiciji Lamborghinijevih politički nekorektnih automobila koji su oduvijek izgledali kao da jedu asfalt i malu djecu koja po njemu hodaju, teži samo  999 kilograma, a pokreće je 570 konja snažni V10 motor. Maksimalna brzina iznosi 'preko 300 km/h', ubrzanje s mjesta do 100 km/h traje 2,5 sekundi, a dizajn je fenomenalan. Malo je automobila koji mogu imati ovakav stražnji spojler i izgledati autoritativno.

 

Newspress
Lamborghini sesto elemento

 

2. Citroen Lacoste
Uzmite kadu, na nju dodajte kotače, stavite preko prečku za platno/krov i eto vam koncepta. Da ovo napravi bilo tko od nas, prva postaja bila bi psihijatrija, ali Citroen je u zajednici s Lacosteom uspio pogoditi pravi omjer između genijalnosti i ludosti. De facto je riječ o buggyju za 21. stoljeće koji bi, ako su tvrdnje koje kruže po internetu točne, trebao krenuti u proizvodnju za otprilike tri godine. Svaka čast za Citroen, s ovim modelom i DS3 dokazuju da nisu izgubili sav svoj mojo proizvodeći Xsare i slične kutije za mase.

 

Newspress
Citroen Lacoste
 

1. Jaguar C-X75
Proizvede li Jaguar ikad serijski automobil koji će baštiniti arhitekturu i dizajn modela C-X75, svi ljubitelji ove marke moraju zahvaliti višim silama što su omogućile da tvrtku kupi Indijac Ratan Tata, bivši kolonijalni podanik. Maksimalna brzina od 330 kilometara na sat, ubrzanje od 0-100 km/h za 3,4 sekunde, četiri elektromotora od kojih svaki razvija 195 konja, agresivan dizajn i 1.600 Nm okretnog momenta nisu sve. Ne, tu su i dvije plinske turbine, smještene središnje u automobilu, gdje se inače kod ovakvih modela nalazi klasičan motor. Apsolutna zvijezda Pariza, XJ220 za 21.stoljeće. Dostojno 75. obljetnice ove plemenite tvrtke.

 

Newspress
Jaguar CX-75

Just tweet it

Play of the day

Uvjeti korištenja | Kontakt | Oglašavanje | Promocija | Impressum | Pomoć
© T-Hrvatski Telekom 2013. Sva prava pridržana.
Odaberi temu