(UN)FOLLOW

Pogrešni koraci na Twitteru i kako ih izbjeći

18.10.2010 u 13:03

Bionic
Reading

Prošlog tjedna objasnili smo vam najčešće pogreške vođenja poslovnih korisničkih računa na Facebooku, a ovaj tjedan na redu je Twitter - društveno-mrežni servis koji prosječna većina još uvijek ne razumije, a koji je u svojoj suštini nevjerojatno koristan i zabavan

Koncept društvene mreže Twitter na prvi pogled djeluje vrlo jednostavno: napišeš poruku veličine SMS-a, jedanput klikneš i drugi je vide. Mnogi koji ga ne koriste razočarano će reći: 'I to je to?' i nastaviti s održavanjem Farme na Facebooku. Ali ta je jednostavnost jako varljiva. Naime, većini novih korisnika Twitter zna biti zbunjujući zbog brzog kolanja poruka i specifičnog načina komunikacije iskusnih tviteraša, pa nerijetko odustanu od daljnjeg korištenja (premda se očekuje da će novi, privlačniji dizajn ponešto promijeniti na tom polju).

Ali oni koji ostanu uporni, ubrzo će otkriti da je Twitter vrlo zabavno sredstvo za komunikaciju i iznimno koristan izvor različitih informacija, tim više što se putem njega često povezuju ljudi sličnih interesa i profesija. Poznato je da Twitter aktivno koriste i mnoge kompanije, i to kao alat za komunikaciju s klijentima, jačanje brendova i plasiranje korporativnih novosti. Međutim, i privatni i korporativni korisnici ponekad rade pogrešne korake pri nastupu na Twitteru, kojima odbijaju druge korisnike i štete svojoj tviteraškoj reputaciji.

'Vjerojatno je najčešća greška korištenje Twittera kao kanala za objavu u kojem se samo objavljuju informacije, ali ne primaju prijedlozi niti vodi dijalog', kazao nam je Ivan Brezak Brkan, direktor content marketing tvrtke Acumen Connect i urednik portala Netokracija. 'Twitter i društvene mreže općenito dopuštaju komunikaciju s korisnicima i oni to očekuju od brendova i svih drugih s kojima tamo komuniciraju.'

Znači, ako želite biti prihvaćeni od tviteraša, komunicirajte, pomognite, uključite se u raspravu i odgovarajte na pitanja, a smanjite bjesomučno 'trpanje' linkova u nadi da će netko kliknuti na njih (ovo zadnje posebno vrijedi za korporativne korisnike).

Brkan upozorava i na pogrešne postupke koji se često čine u svrhu građenja popularnosti na Twitteru: 'Većina misli da je popularnost odnosno broj ljudi koji su 'fanovi' ili 'followeri' jedini znak uspjeha i način prisutnosti na društvenim mrežama i Twitteru. Što tada rade? Libe se spam-followinga, pri čemu pokušaju pratiti nekoliko stotina ljudi i onda se nadaju da će oni pratiti njih. S jedne strane, neće vas pratiti samo iz pristojnosti, s druge, netko tko prati deset puta više ljudi nego što prati njega najčešće je spamer.'

Sporo, ali učinkovito
Ako niste celebrity, svjetski popularan brend ili ugledni medij, skupljanje followersa na Twitteru u pravilu će biti relativno spor proces. Međutim, ako ste zanimljivi, duhoviti i imate nešto za reći, možda će vas na kraju pratiti više ljudi nego što imate prijatelja na Facebooku. Stoga uopće ne čudi da mnogi domaći blogeri i geekovi imaju više pratitelja od pojedinih naših tvrtki, koje se općenito još uvijek traže u cijeloj priči ili su se u potpunosti okrenule Facebooku (čast izuzecima). Ipak, na Twitteru i manji broj pratitelja može puno značiti ako je riječ o vjernim i utjecajnim korisnicima, jer ako vodite kvalitetan profil, oni će sigurno o tome proširiti 'dobar glas'.

'Tviteraši su društvena grupa i drže se zajedno. Zna se koja su pravila ponašanja, što je u redu, a što nije. Ako ćete samo objavljivati vlastite sadržaje, ne odgovarati na komentare ili samo ponekad objaviti nešto s nekog drugog kanala, nikad nećete ništa postići. Najbolji način upoznavanja Twittera i metoda koje mogu dovesti do konkretnih rezultata za tvrtku ili brend jest korištenje servisa. Pratite najpopularnije korisnike i brendove u Hrvatskoj i vidite što oni rade. Praksa najbolje uči', zaključuje  Brkan.