(UN)FOLLOW

Kako biti zanimljiv na Twitteru?

04.11.2010 u 10:41

Bionic
Reading

Popularnost na Twitteru, kao i u stvarnom životu, zavisi od toga što točno želite i koliko ste zanimljivi drugima. I dok neki imaju prirodan talent za okupljanje 'sljedbenika', drugi će se morati malo potruditi, ali ništa nije nemoguće. Pogotovo ako učite od najboljih

Ako želite biti popularni na Twitteru i privući što više pratitelja, vrlo brzo ćete uvidjeti da to nije nimalo lako. Proces skupljanja 'followersa' u većini je slučajeva polagan, a to vrijedi kako za privatne tako i za korporativne korisnike, pogotovo u našim krajevima gdje mnogi još nisu upoznati s Twitterom i onime što ta društvena mreža omogućuje. Popularnost na Twitteru nešto je što se u pravilu gradi malim koracima, ali ako niste zanimljivi ostalim korisnicima, gotovo sigurno se nećete maknuti s mjesta.

Iz toga proizlazi da je zanimljivost jedan od ključnih faktora građenja popularnosti na Twitteru. Zatražili smo stoga savjet nekoliko naših iskusnih (i u svakom slučaju zanimljivih) tviteraša i postavili im pitanje: Kako biti zanimljiv na Twitteru?

 

Kristian Benić - @kile100
'Zanimljivost je nužno subjektivan pojam, a i orobljavanje tvitanja gomilom pravila vrlo je kontraproduktivno. Stoga, kreativnost i sloboda prije svega. Iskreni, inteligentni, britki tvitovi su jack pot. Obožavam timeline ispunjen komunikacijom ekipe potpuno suprotnih znanja i zanimanja - od korporativnih brendova i političara do geekova svih profila. Twitpicovi koji nas pretvaraju u hodajuće reportere su zakon, a nažalost nedovoljno se cijene. Šteta što na 'zanimljivost' previše utječe 'snaga imena'. Sjetimo se samo euforije i posljedične blamaže oko dolaska Ante Tomića (uopće nije sigurno tko je točno stajao iza tog korisničkog imena, op. ur.) , za kojeg sam uvjeren da bi grozno tvitao i brzo odustao.'

Vedran Gulin - @vedrangulin
'Ne postoji jedinstvena formula. Ovisno o strategiji i definiranom načinu i tonu komunikacije, za svaki account je potrebno razviti njegov identitet koji je u skladu s onim što ciljna skupina voli. Na raspolaganju je čitav internet mogućnosti (linkovi, liste, ankete, neobavezni razgovori, fotke, video i još koješta), a na onome tko vodi account je da pronađe ono što će pokrenuti njegovu publiku.'

Veronika Matković - @Zvjeronika
Biti svoj ili biti ono što nisi, sve ovisi o tome kako se želiš 'pokazati' pred ljudima. Stvar je raspravljati o temama koje su aktualne ili o ukusima 'o kojima se ne raspravlja'. Hrana je jedan od čestih pokretača rasprava, druge zanima politika, treće pak glazba... Tviteraši skupljaju ljude s kojima imaju nekih zajedničkih točaka i ako imaju nešto pametno i zanimljivo za reći, bit će primijećeni. Komentiraj što te zanima, komuniciraj s tviterašima i offline tweet-upovi (sastanci tviteraša u 'stvarnom' životu op. a) nisu ništa strašno.'

Ivan Brezak Brkan - @ivanbrezakbrkan
'Teško je namjenski postati zanimljiv, ako ste dosadni. Srećom, nitko nije dosadan svima osim ako nije 'trol' koji tvita samo kada kritizira i ismijava druge. Osobno, mislim da je najjednostavnije biti drugim tviterašima zanimljiv ako ste sinonim za nešto. U slučaju korporativnih brendova, to znači da je Tweetokracija na Twitteru sinonim za vijesti o toj društvenoj mreži, a Iskon sinonim za novosti i događanja o broadbandu i IPTV-u. Mnogi tviteraši koje pratim su sinonimi za područje kojim se bave, primjerice Nikola Plejić (@nikolaplejic) za open source razvoj, dok su drugi zanimljivi u zabavnijim temama, poput Irene Rašete (@Cairenn) za SF i serije. Ukoliko imate sreće, vaš smisao za humor pretočit će se na timeline poput onog Ivana Šarara (@IvanSarar).'

Irena Rašeta - @Cairenn
'Na Twitteru su najvažniji komunikativnost i interakcija. Na tulumu na kojem više od polovice ljudi ne poznajete, ne idete od grupice do grupice i pričate samo o sebi ili se ubacujete drugima u riječ želeći prenijeti što je onaj tamo iz one grupe nekome sedmom poručio. Tako je i na Twitteru. Ako po cijeli dan tvitate samo o sebi i nijednom nikoga ne 'retvitate' ili se nekome obratite, nikome nećete biti zanimljivi. Ali nije ni poanta biti vladarom timelinea i odgovarati svima i retvitati svakoga, već je važno uspostaviti neku normalnu komunikaciju s ljudima koji su vam zanimljivi i kroz nju graditi odnose. Ako ste dovoljno zanimljivi da imate prijatelje u stvarnom životu, bit ćete dovoljno zanimljivi da ih steknete i na Twitteru.'