(UN)FOLLOW

Samopromocija na društvenim mrežama

Objavljeno: 25.11.2010 13:40 / Nikola Krajačić

Foto: Ostale fotografije flickr.com / laihiu

Izgradnja osobnog brenda na društvenim mrežama nesumnjivo zahtijeva inteligentan angažman i trud, ali se u konačnici višestruko isplati. Donosimo vam par savjeta koje biste svakako trebali uzeti u obzir ako ćete se upustite u kreiranje osobnog imidža na ovakvim kanalima - zašto učiti na svojim greškama kada možete na tuđima?

Svatko od nas smatra se stručnjakom u svom poslu. Novinar, tehničar, kuhar, dizajner, programer – sve sami stručnjaci. Problem je što svi ti stručnjaci svoju stručnost tek trebaju dokazati na konkretnom zadatku, a da bi došli do zadatka, treba im kupac, odnosno klijent. Postavljanje reklame u novinama nema baš previše efekta, već je potreban drukčiji pristup. Potrebno je prikazati sebe kao stručnjaka, prikazati sebe kao boljeg od konkurencije. Stvoriti zvučno ime koje će klijenti povezati s vašom djelatnošću, stvoriti sinonim, osobni brend. Kako to postići u današnje doba društvenih mreža? Lako!

Zašto izgraditi osobni brand?
Odmah se postavlja protupitanje – a zašto ne? Zašto trošiti na reklame i biti u stalnoj konkurenciji s ostalima iz branše, ako se možete kvalitetno uzdići i biti prepoznati?

Za vas i vaš posao, osobni brend slika je o vama koju će potencijalni klijenti vidjeti, ali i koja će ih navesti na razmišljanje kako ste baš vi osoba koju oni traže. Takvo razmišljanje za sobom povlači činjenicu kako su šanse da će vas klijenti preporučivati daleko veće, a svi znamo da je najbolja preporuka usmena preporuka, pogotovo kada dolazi od poznanika koji je koristio neku uslugu ili proizvod.

Izgradnja osobnog brenda uz pomoć društvenih mreža
Jedan od boljih primjera osobnog brenda dolazi s Twittera. Korisnik @pcelamed nema razvijenu veliku strategiju za nastup na toj mreži, već jednostavno komunicira s ostalim korisnicima. Kada dođe vrijeme za to, objavi tweet da prima narudžbe za – pčelinji med. Redovito mu preko Twittera stižu narudžbe, a od ukupne prodaje njegovog meda 15 posto odvija se upravo na Twitteru. Ljudi su kušali taj med i osim što ga hvale, svatko se još pohvali kada mu stigne nova teglica. I da pitate bilo koga na ovoj društvenoj mreži gdje se može kupiti dobar med, odgovor će uvijek biti isti.

Odličan primjer kako ne morate biti velika korporacija da bi vam se isplatilo biti na društvenim mrežama.

Kako postići takav uspjeh?

1. Stvorite ime
Prva i osnovna stvar koja vas predstavlja na društvenim mrežama jest ime. Razmislite dobro o njemu i neka bude što kraće. Nema smisla staviti nešto poput 'Autolimarija i automehaničarska radionica Lim i Željezo' kada vas nitko u stvarnosti ne zove ovakvim punim nazivom.

Ako ste fizička osoba, neka vam ime na društvenim mrežama bude vaše pravo ime ili u nekim slučajevima, nadimak. Vodite računa o tome da ne miješate previše to dvoje, koristite jedno i budite konzistentni. Također, izbjegavajte neka česta imena i nadimke, a nipošto ne uzimajte imena poznatih i popularnih osoba ili političara – budite unikat!

 

2. Avatar
Nakon imena, potrebna vam je nekakva slika, koja se u online svijetu naziva avatar. Kao i s imenom, bitno je da je avatar konzistentan kroz sve društvene mreže na kojima se pojavljujete.

Kad govorimo o sadržaju avatara, neka to bude vaša fotografija ili logo vaše tvrtke. Nemojte koristiti prve grafike koje pokupite na internetu, poput leptirića i slično. Ovo je, naravno, dopušteno jedino ako se bavite leptirima i namjeravate o tome govoriti, u tom slučaju – samo naprijed i postavite leptira za avatar!
Nemojte često mijenjati avatare. Ako ih baš i morate mijenjati, neka ih zamijeni kvalitetniji i neka te promjene budu svakih par mjeseci, čak i s pola godine razmaka. Kada na Twitteru pratite nekoliko stotina ljudi, teško ćete razlučiti nečiji novi avatar i nećete ni primijetiti poruku tog korisnika.

3. Ovladajte društvenim mrežama
Česta je pogreška korištenja društvenih mreža na krivi način, a uglavnom je razlog tome ignorancija i manjak volje korisnika da nauči mreže koristiti na pravi način. Uglavnom se sve svodi na stav 'pa to je samo fejsbuk, ništa bitno...' Vedran Gulin napisao je izvrstan tekst o takvu stavu, kao i o razlikama između grupa, stranica i profila na Facebooku.

Kada ljudi dođu na Twitter, često ga koriste kao RSS kanal pa uglavnom postavljaju novosti, često i kroz neku automatiziranu skriptu, zanemarujući bitne stvari poput podešavanja profila ili još važnije – komunikacije sa zajednicom.
Upravo je komunikacija na društvenim mrežama jedna od ključnih stvari koja će vas izdići iz prosjeka. Sudjelujte aktivno u raspravama koje se odvijaju na Twitteru, podijelite neki zanimljivi link iz vaše branše i vrlo brzo ćete oko sebe stvoriti malu zajednicu. Na taj način svoje ime vežete uz neku temu i kad god netko spomene primjerice leptire, sjetit će se i vas.

4. Pomažite
Na timelineu se javio netko s problemom koji biste upravo vi mogli riješiti? Netko traži da mu se štogod napravi pro bono? Ili ste dobili izravan zahtjev od nekog fana ili followera za pomoć? Pomozite! Ako posao koji trebate napraviti nije skup i ne oduzima puno vremena, velika vam je reklama ako nekome napravite tu uslugu, a zauzvrat ćete dobiti samo pohvale.
Takve sitne geste se pamte, puno vrijede za vas, a još više za onoga kome ste pomogli. A sve je relativno jeftino.

5. Monitoring i kontrola
Redovito pretražujte svoje ime na Googleu. Saznajte što se govori o vama i na nekim drugim mjestima, izvan društvenih mreža, te se po potrebi i tamo aktivirajte, ili se barem javite. Nije rijetkost da se na nekim forumima govori loše o vama, zašto da to ostane tako? Javite se i razjasnite stvar.
Postoje i posebni web alati koji automatizirano prate sve vaše ključne riječi i mailom vas obavještavaju kad se pojave negdje na Internetu, no o tome će biti govora u jednom od idućih tekstova.
Ako imate web stranicu (zašto nemate?), pratite statistiku o posjećenosti. Na taj način možete lako saznati odakle vam dolaze posjetitelji, koje stranice su ih uputile k vama, gdje se još priča o vama ili vašem proizvodu.

Osobni brend svakako je nešto na čemu treba poraditi i pažljivo se tome posvetiti. Nepažljiv pristup može nanijeti dosta štete vašoj reputaciji koja se kasnije teško ispravlja, stoga zašto ne poslušati savjete iskusnijih? Oni su učili na svojim greškama tako da vi to ne morate.

Just tweet it

Play of the day

Uvjeti korištenja | Kontakt | Oglašavanje | Promocija | Impressum | Pomoć
© T-Hrvatski Telekom 2013. Sva prava pridržana.
Odaberi temu