ILUZIJA IZBORA

Deset najvećih igrača koji drmaju svijetom

10.07.2014 u 12:01

Bionic
Reading

Deset giganata kontrolira skoro sve što kupite, od proizvoda za domaćinstvo do hrane za kućne ljubimce ili odjeće. Ta pojava se naziva 'iluzija izbora' i govori o tome da potrošači ovise o najvećim igračima, a pravi potrošački izbor zapravo i ne postoji, prenosi B92

Grafikon, koji je napravio Reddit, prikazuje lanac kojim su povezane korporacije ili preko vlasništva ili preko partnerstva te na brojne druge načine. Vjerojatno ste svi čuli za njihova imena, ali možda ne znate što sve ovi giganti posjeduju i koliki imaju utjecaj, prenosi B92

Evo samo nekoliko primjera: kompanija P&G, najveći oglašivač u SAD-u, umrežena je s velikim brojem različitih brendova koje proizvodi, od medicinskih proizvoda do paste za zube. Tako P&G-u navodno 'služi' 4,8 milijardi ljudi na svijetu.

Kompanija Nestle, poznata po čokoladi, ali i najveća prehrambena kompanija u svijetu - ima skoro 8.000 različitih brendova širom globusa. U ovu mrežu uključena je kompanija Loreal s udjelima u velikom broju kozmetičkih kompanija, zatim kompanija poznata po hrani za bebe - Gerber, potom Diesel, Whiskas i slično.

Proizvode Unilevera navodno koriste dvije milijarde ljudi širom svijeta, a podrazumijeva mrežu proizvoda od sapuna do kikirikija.

I to nije sve. Naime kako se spekulira, u posljednjih nekoliko desetljeća 90 posto medija našlo se pod kontrolom samo šest kompanija, pokazuje infografika za Frugal Dad nastala prošle godine.

Navodno se 37 banaka stopilo u samo četiri - JP Morgan Chase, Bank of America, Wells Fargo i Citigroup - bar tako pokazuje mapa FED-a.