PAD U ODNOSU NA 2021.

Novi automobili u Hrvatskoj u 2022.: Najprodavanija Škoda Octavia, isporučene i dvije Rimac Nevere

05.01.2023 u 15:32

Bionic
Reading

U prosincu je u Hrvatskoj novoregistrirano 2703 novih osobnih automobila, što je 5 komada više nego u proteklom mjesecu studenom. Volkswagen je kao marka prvi, a model s najviše novih registracija u prosincu je Ford Focus sa 179 primjeraka

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec prosinac, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za dvanaesti mjesec ove godine. Generalno, prosinac nam je donio nešto bolje rezultate od prošlogodišnjeg istog mjeseca, i to za 219 registracija novih automobila.

Novoregistrirano je ukupno u prosincu 2703 novih osobnih automobila, što je 5 komada više nego u proteklom mjesecu. Uzmemo li u obzir samo mjesec prosinac, to je porast od 8,8 posto u odnosu na prošlogodišnji prosinac. Generalno, na godišnjoj razini ova nam je godina u odnosu na prošlu donijela pad od 2,65 posto. Da podsjetimo, nakon prvih jedanaest mjeseci je to bio pad od 3,3 posto usporedimo li ovu i prošlu godinu. Tako je ove godine u prvih dvanaest mjeseci prodano 44.088 primjeraka novih automobila, a u istom periodu 2021. je bilo novoregistrirano 45.289 novih osobnih automobila. Sada je posve jasno da nismo dostigli prošlogodišnje rezultate, ali razlika je samo 1201 primjerak.

Ipak, i dalje stoji da ove prodajne brojke i dalje odražavaju trenutnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ostalih komponenti, ali i ratnih zbivanja u Ukrajini. Naime, isporuka pojedinih novih automobila sada se zbog ovog problema, ali i materijala općenito, protegnula i na više od godinu dana. Iako smo se nadali da ima nekih naznaka da bi se situacija s lancima opskrbe autoindustrije mogla stabilizirati ove godine, očito to nije ispalo tako.

Volkswagen, Škoda i Kia na vrhu liste najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca prosinca i dalje pripada Volkswagenu, koji s ukupno 5288 automobila drži 11,99 posto tržišta. Na drugom je mjestu Škoda s 4506 vozila ili 10,22 posto tržišta. Na trećem mjestu je završila Kia s 3413 vozila ili 7,74 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 29,95 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2022-toj.

Škoda Octavia završila na prvom mjestu najprodavanijih modela, Dacia Duster drugi, a Opel Crossland treći

Prvi na listi najprodavanijih modela nakon dvanaest mjeseci ove godine je Škoda Octavia s 1957 komada (4,44 posto tržišta). Prema podacima o registracijama novih automobila 2021., Škoda Octavia je bila na drugom mjestu s prodanih 1855 primjerka, poslije Opel Corse s 1871 komadom. Dacia Duster je nakon prosinca na drugom mjestu s prodanih 1523 komada (3,45 posto od ukupnog broja automobila). Treći na listi je završio Opel Crossland s 1284 komada ili 2,91 posto tržišta. Dacia Sandero je na četvrtom mjestu s 1229 komada, a Kia Stonic peti na ljestvici najprodavanijih modela u 2022. s 1025 prodana primjerka.

Gledamo li samo prosinac 2022., onda vidimo da je Ford Focus završio na prvom mjestu sa 179 prodana primjerka. Na drugom je mjestu prema prodaji samo u mjesecu prosincu je Dacia Duster sa 102 komada, a na trećem mjestu slijedi Škoda Octavia s 99 komada. Četvrto mjesto je zauzeo Renault Clio s 96 komada, a peto mjesto Suzuki SX4 s 93 komada isporučenih samo u prosincu.

Prodaja marki prema tipu goriva

U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2022-toj. Ukupno je prošle godine prodano 50 različitih marki automobila, što je čak 10 marki više nego u 2021.

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za prosinac 2022. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 22.824 komada ili 51,8 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu 2021. godinu benzinaca je bilo 53,2 posto svih novih prodanih automobila.

Još od kolovoza su na drugom mjestu hibridni automobili s 9122 komada ili 20,7 posto. Ovdje primjećujemo veći porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2021., kada je taj udio 15,6 posto (u 2020. je taj udio bio samo 6,9 posto). Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su redom: Suzuki (1660), Toyota (1357), i Audi (789). Automobili s dizelskim motorom su završili 2022. na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 1806 komada ili 4,1 posto. U ovoj kategoriji smo na nešto nižoj razini nego u cijeloj prošloj 2021. godini (4,4 posto). 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia sa 1648 komada, a tu je još Renault sa 155 komada (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse), a slijedi na trećem mjestu Fiat s 3 komada. Treba reći da su na prva dva mjesta dvije sestrinske marke i jedine uz Fiat koje prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača.

Potpuno električnih automobila u cijeloj protekloj godini je prodano 1374 primjeraka (zanimljivo u prosincu je novoregistriran samo jedan potpuno električni automobil) i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti više nego dvostruko bolji rezultat u postotku u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada. Ipak, razlika između 2021. i 2022. je u samo jednom primjerku, u korist protekle godine.

Treba reći i da je vodeći proizvođač po prodaji potpuno električnih automobila na našem tržištu u cijeloj 2021. bio Renault s 466 komada, slijedili su Tesla s 234 komada i Volkswagen sa 172 komada. Na četvrtom i petom mjestu su bili Škoda sa 117 komada i Hyundai s 99 komada.

Nakon cijele 2022. je na vrhu u ovoj kategoriji opet završila marka Renault s 349 (u 2021. su imali 294 prodana komada), Tesla sa 213 komada (2021. imali 183 komada) je druga, Volkswagen je treći sa 157 komada (u 2021. bilo 131 komad), Dacia s modelom Spring je četvrta sa 121 komadom, a peti Audi sa 108 komada, slijede Opel sa 72 komada te Škoda s 57. Ukupno je 31 proizvođač (od 50 marki u 2022.) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima prošle godine, uključujući i dvije domaće registirane Rimac Nevere te kineski Dogfeng s 10, MG sa 7, Fiat, Subaru s po 4 komada, Aiways, Jaguar, Nissan, Mazda s po 2, Lexus i Cupra s 1 primjerkom. I da, nove poticajne mjere smo ponovno imali i prošle godine, pa se stoga još u narednim mjesecima očekuju sjajni prodajni rezultati (kada stignu naručena vozila i budu registrirana) potpuno električnih ili plug-in hibridnih automobila.

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama za cijelu 2022. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, 20.054 komada ili 45,49 posto (u 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila. Na drugom mjestu je završila Splitsko-dalmatinska županija s 3681 komadom ili 8,35 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila (u cijeloj 2021. 7,57 posto).

Primorsko-goranska županija s 3563 komada novoregistriranih novih automobila ili 7,85 posto hrvatskog tržišta (u 2021. je to bilo 7,28 posto) je zauzela treće mjesto. Godine 2021. je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, a tako je i nakon dobivenih rezultata za 2022., sa 194 prodana automobila ili 0,44 posto tržišta.