SRETNO IM BILO

Google novom kampanjom još jednom pokušava navući Apple da prihvati njihov standard za poruke

10.08.2022 u 12:39

Bionic
Reading

Kompanija je pokrenula specijalnu stranicu 'Get the message' na kojoj, nakon više od deset vlastitih aplikacija za dopisivanje, pokušava osramotiti Apple zato jer nisu privatili standard RCS

Google pokreće novu javnu kampanju u kojoj će Apple pokušati natjerati da prihvati RCS, višeplatformski protokol za poruke koji je trebao naslijediti SMS i MMS.

Tehnološki div je pokrenuo novu stranicu 'Get the message' (shvati poruku) na kojoj možemo pronaći prepoznatljivu tiradu argumenata zašto bi Apple trebao podržati RCS standard, dok kao cilj navode glađe dopisivanje između iPhonea i Androida. Naravno, tu je i nezaobilazan #GetTheMessage hashtag kako bi obožavatelji poruku mogli dijeliti i po društvenim mrežama, objašnjava Verge.

Problem koji Google stavlja u krupan kadar većini je ljudi vidljiv u obliku zelenih i plavih balončića u Appleovoj aplikaciji iMessage. Dok iPhone svoju uslugu koristi za komunikaciju među iPhoneima (iMessage dolazi sa reakcijama, grupnim razgovorima, enkripcijom i slanjem slika visoke kakvoće), za komuniciranje sa Androidom koristi stare tehnologije SMS i MMS.

Kako bi riješio problem, Google je počeo slati prilično jasne signale Appleu, s naglaskom na uvođenje podrške za RCS koji i sam ima velik broj sličnih značajki kao iMesage, samo što radi na Androidu. Kompanija je na IO konferenciji isto naglasila kako se nada da će 'svaki mobilni operativni sustav' trebati podržati RCS.

Proizvođač iPhonea, s druge strane, ne nastoji sakriti koristoljublje u cijeloj situaciji, pogotovo uzmemo li u obzir čuvenu dramu o plavim i zelenim balončićima. Googleu također ne ide u prilog to što ima dokumentiranu povijest napuštanja vlastitih aplikacija za dopisivanje, što je donekle popravio 2019. prezimanjem inicijative te uspostavom ugovora sa velikim kompanijama poput Samsunga koji je, podsjetimo, u najnovijim verzijama svojih Galaxy S22 uređaja Googleov protokol uzeo kao glavni standard za komunikaciju.

  • +6
iPhone 13 Pro slike uređaja Izvor: tportal.hr / Autor: Damir Rukavina

Iza ove kampanje se, naravno, nalazi i Googleov interes za dodatnom zaradom. Kompanija od nedavno ima većinsku kontrolu nad podatkovnim centrima koji služe za RCS, što znači da bi sa uvlačenjem velikog broja Appleovih korisnika u RCS povećao profit na data centrima. Također valja naglasiti da je ovakav način poticanja promjene samo još jedan pokušaj konkuriranja Appleu kojem trenutno stanje stvari zapravo odgovara.

Hoće li Googleova nova javna kampanja konačno potaknuti Apple da isporuči RCS na iPhoneu? S obzirom na hrpu razloga zašto Appleu to nikako ne odgovara, rekli bismo da su šanse dosta male. Appleovo prihvaćanje RCS-a u ovom trenu je jednako vjerojatno kao kolektivno prebacivanje američkih korisnika sa iMessagea na WhatsApp ili Signal koji, podsjetimo, u Europi već godinama služe kao komunikacijski most između Applea i Androida.