potrošački trendovi

Što smo kupovali u 2023.: Pomama za mobitelima među Hrvatima, dominirala dva brenda

29.12.2023 u 12:24

Bionic
Reading

Analiza online potražnje u godini na izmaku, koju objavljuje portal za usporedbu cijena jeftinije.hr, ove je godine otkrila zanimljive promjene u potrošačkim trendovima

Kao i prethodnih godina, kategorija pametnih telefona bila je jedna od najpopularnijih s rastom potražnje od 56 posto. Pametni telefoni davno su postali neizostavan dio naše svakodnevice, a borba za pažnju kupaca između divova kao što su to Samsung i Apple dominirala je godinom na izmaku.

Upravo je Samsung A54 bio najtraženiji proizvod godine, a drugi modeli Samsung i Apple pametnih telefona zauzeli su čak devet od deset mjesta najpopularnijih proizvoda godine. Uz njih, na sedmom se mjestu našla i Husqvarna motorna pila Mark II 550XP, izvijestili su s portala Jeftinije.hr.

Pobjednici i gubitnici 2023. godine

Zanimljivo je da su ove godine neke od tradicionalno najpopularnijih kategorija poput pametnih satova, hladnjaka sa zamrzivačem i LCD televizora zabilježile blagi pad potražnje u usporedbi s prošlom godinom što osim promjene zanimanja potrošača upućuje vjerojatno i na trenutnu zasićenost tržišta.

S druge strane, osim spomenute kategorije pametnih telefona, potražnja je blago porasla i u kategoriji perilica rublja i to za šest posto u odnosu na godinu ranije. A tijekom 2023. zabilježen je i porast potražnje u kategorijama keramičkih pločica, komarnika i eteričnih ulja što ukazuje na povećano zanimanje i rastući trend potražnje za proizvodima za uređenje doma.

Među ostalim istaknutim kategorijama zabilježen je i veliki skok potražnje za skuterima. S rastom potražnje od 685 posto očito je da domaći potrošači intenzivno traže alternative uobičajenim načinima prijevoza.

I u Sloveniji dominirala potražnja za mobitelima, u Srbiji za namještajem

Usporedba online potražnje u Hrvatskoj i Sloveniji ponovno je pokazala sličnosti u ponašanju potrošača. Kategorija pametnih telefona najviše je zaokupila pažnju slovenskih online kupaca tijekom 2023. godine, a uz njih su naši zapadni susjedi najviše pretraživali zimske gume i kosilice.

Srpski su potrošači ove godine najviše zanimanja pokazali prema proizvodima iz kategorije namještaja te odjeće i obuće - najveći skok potražnje zabilježen je u kategorijama dvosjeda i trosjeda te ženskih i muških tenisica. Prošlogodišnja najtraženija kategorija, kategorija klima uređaja, ove je godine zabilježila pad potražnje od 38 posto.

Kontinuirano praćenje dinamike na e-commerce tržištu ključan je alat za pametne kupovne odluke, a na kraju još jedne godine možemo zaključiti kako su domaći potrošači (ali i oni u regiji) u godini na izmaku posebno cijenili inovacije u mobilnoj tehnologiji, održiva prijevozna sredstva i brigu za kvalitetu doma.