BUZZ

Glazba i reklame zaljubljeni par

Objavljeno: 24.01.2012 10:20 / Sandra Babić

Foto: Ostale fotografije Shutterstock / Shutterstock

Iako reklama vrlo lako može upropastiti inače solidni glazbeni uradak, glazba i reklamni spotovi mogu se i izvrsno nadopunjavati!

'Izgleda da je gostovanje u reklami najveći kompliment koji umjetnik danas može dobiti. Zapravo, idealno bi bilo da leži gol na haubi novog automobila. Ja sam odlučio odbiti tu čast. Reklame i moja glazba potpuno su neprirodna kombinacija. To bi bilo kao da si kravlje vime zašijem na lice. Bolno i ponižavajuće.' Eto, točno to glazbeni virtuoz Tom Waits misli o spajanju popularnih nota i promotivnih minuta.

Nije jedini, naravno. Legenda kaže da je Jim Morrison vlasnicima brenda Buick javno zaprijetio da će kupiti njihov automobil i smrskati ga o zid ako u spotovima upotrijebe i jedan stih iz 'Light my fire'. Taj hipijevski neposluh stajao je bend nekih 75 tisuća dolara koliko su trebali dobiti od 'prokletih' kapitalista. I član Groove Armade Tom Findlay prije nekoliko godina izrazio je gađenje prema televizijskom spotu brenda Marks&Spencer u kojem svira njihova senzualna 'At the river' i, premda u osnovi nije smatrao da ruši svoje ideale (ponuda je bila dobra, oni imaju svoje obitelji i tako dalje), konačan je rezultat, prema njegovu mišljenju, potpuno upropastio stvar i možebitno publiku udaljio od eterične numere.

Iako je već bilo kasno za posipanje pepelom, Findlayjev stav razotkriva najveću zamku u koju mogu upasti glazbenici željni para i promocije vlastitih uradaka kroz svijet 'advertajzinga' - reklama može upropastiti glazbeni uradak i to ako je brend nekompatibilan s muzikom (s Groove Armadom reklamirali su liniju hrane), ako je čitava priča loše izvedena, ako je reklama sama po sebi beskrajno iritantna... Ali opet, stvari zaista ne moraju biti tako loše. Naprotiv, rezultat može biti odličan, pa eto nama i sve veće sinergije glazbene i oglašivačke industrije.

Glazba kao sredstvo privlačenja kupaca

Za početak, još od vremena kada nije bilo ni printa, ni te-ve-a, ulični prodavači znali su da glazba privlači pozornost kupaca pa su svoje apele znali uglazbiti, otpjevati ih onako iz sveg glasa ne bi li tako povećali promet. U moderno doba istraživanja koja provode uvažena sveučilišta ili institucije pokazala su kako televizijski ili radio spotovi s glazbom u pozadini kupci lakše primjećuju, lakše povezuju s idejom brenda, potiču im emocije, a, na koncu, oglašivači se mogu nadati da će zbog toga i prije kupiti određeni proizvod ili uslugu. Primjera radi, baskijsko sveučilište provelo je istraživanje u kojem su sudionici imali prilike čuti četiri različita oglasa za izmišljeni brend. Onaj bez ikakve glazbe bio je najslabije primijećen, a verzija s Armstrongovom 'It's a Wonderful Life' najbolje. Očekivano, zar ne? Ili, sjetite se samo Kraševe reklame za Griotte kojoj je upravo hipnotička stvarčica 'Hijo de la Luna' pomogla da se izdvoji od ostalih 'ajmo se malo njušit' i mazit'' reklama iz čokoladnog sektora.

Kako mi kažu industrijski insajderi popularnih hitova u domaćim reklamama, bilo bi i više da kupnja prava nije toliko skupa (kriza je, je li) pa radije pristaju na komponiranje originalnih skladbi, noći gube pronalazeći hitove za koje ne treba plaćati neke lude iznose ili, doduše nešto rjeđe, odlučuju se na angažman domaćih glazbenika. Ako stavite na stranu Konzumovu pilaonu s obradama Novih fosila i slično, i tu imamo konje za trku – od brenda Detour čiji je 'Mjesec' postao zarazan u reklami za Bioaktiv ili njihove obrade Topićeve 'Da li znaš da te volim' koja se lijepo uklopila u 'te-mobajlovsko' glazbeno usmjerenje pa do Pipsa čiji je 'Porculan' zaslužan za bujanje emocija tijekom gledanja reklame za udrugu Srce. No da ne nabrajam dalje, u nastavku možete pogledati samo neke od spotova koji dokazuju tezu kako se glazba i spotovi mogu izvrsno nadopunjavati ne ostavljajući pritom prostora za prozivke zbog rušenja ovih ili onih ideala. Za poneke melankolične teme okrivite južinu.

1. Nike/Killers – All These Things That I've Done

Ekipa iz AdAgea ovu kombinaciju sportskih momenata koji oduzimaju dah s punokrvnom budnicom nazvala je – briljantnom. 'Nuff said.



2. Sony Bravia/Jose Gonzales – Heartbeat

Zahvaljujući reklami, ova obrada pjesme švedskog benda The Knife Jose Gonzalesa lansirala je u zvijezde. Mnogi je portali navode kao najbolju pjesmu u reklami.



3. Telecom New Zealand/Cat Stevens – Father and Son

Koliko emocionalno snažan može biti jedan obični televizijski spot, dokazala je agencija Saatchi&Saatchi, i to najviše zbog dobrog odabira muzike. Pripremite rupčiće.



4. Toyota/The Free Design – I Love You

Ovo je jedan od onih primjera kad reklamu ne možete prestati gledati zbog zarazne pjesme. Toyota je The Free Designu, bendu koji je krajem šezdesetih svirao svoj 'sunshine pop', doslovce udahnula novi život.



5. VW Cabrio/Nick Drake - Pink Moon

Na samom početku milenija, VW je ušutkao i okorjele kritičare. U spotu koji ostavlja bez daha, glazba zaista priča priču. Eh, da, i prodaje albume. Album 'Pink Moon' zasjeo je na peto mjesto najprodavanijih albuma na Amazonu nakon punih 26 godina od njegove smrti.



6. Muller/Nina Simone – Ain't Got No/I Got Life

O popularnosti Simoninog hita u reklami za jogurte dovoljno govori podatak da je kompanija Muller već punih šest godina koristi u svojim televizijskim spotovima. Narodu se dopalo.

Just tweet it

Play of the day

Uvjeti korištenja | Kontakt | Oglašavanje | Promocija | Impressum | Pomoć
© T-Hrvatski Telekom 2013. Sva prava pridržana.
Odaberi temu