BOG RATA

God of War: Ascension

04.01.2013 u 13:00

Bionic
Reading

Nakon šest iznimno uspješnih igara, sedma će biti prequel iliti prethodnik prvom God of Waru. Može li Santa Monica još jednom pomaknuti granice i unijeti svježinu u slavnu franšizu, provjerite u nastavku

Razvijan u Sonyjevom studiju Santa Monica i objavljen pod okriljem Sony Computer Entertainmenta, God of War je od početaka svojom pojavom tresao brda i planine.

 

Prvi God of War izašao je 22. ožujka 2005. te ubrzo postigao uspjeh epskih razmjera. Igra je iznimno dobro prihvaćena i od kritike i od publike te je čak nazivana 'najboljom igrom za PlayStation 2' za što je primila i nekoliko nagrada. Hvaljena je zbog inovacija u grafici, gameplayu i zvuku. Scenarij igre temeljen je na grčkoj mitologiji čije se točnosti prilično i drži, no kako je serijal dalje odmicao, napravljene su manje preinake da bi se udovoljilo radnji.

 

Cijeli serijal God of War prati ratnika Kratosa i njegove dogodovštine koje se većinom sastoje od izdaja i osveta. Prvi dio serijala objašnjava zašto je Kratos tako ljutit momak i prati njegov napredak do novog boga rata. Kratos se uskoro nađe u nevolji i u očaju sklapa savez s Aresom. Ares, u svojoj namjeri da od njega napravi savršenog ratnika, ubija njegovu obitelj (ustvari je Kratos na prevaru sam ubije) na što Kratos odgovara raskidom saveza. Kratos ubija svog mentora i zauzima njegovo mjesto na Olimpu kao novi bog rata. God of War II posvećen je njegovom boravku na Olimpu koji ne prolazi najbolje te on odlučuje zajedno s Titanima napasti Olimp. Drugi dio je bio još uspješniji od originala te je smatran najboljom akcijskom igrom ikada napravljenom, a nazivan je čak i zadnjom velikom igrom napravljenoj ekskluzivno za PS2. God of War III nastavlja sagu o palom heroju. Kratosa napuštaju Titani te on uz pomoć Atene pobjeđuje i Titane i bogove na Olimpu, a njegova sudbina ostane nepoznanica. Treći dio je, kao i njegova dva prethodna, bio potpuni uspjeh. Igra je ocijenjena najvišim ocjenama na svim većim gaming portalima i dostojno je završila priču o našem junaku.

 

God of War se ističe posebnim stilom koji omogućava igračima da izvrše zaiste impresivne comboe koji, ako se izvedu pravilno, mogu voditi finishing pokretima. Glavna oružja Kratosa su Blades of Chaos, kovana u najmračnijim dijelovima Podzemlja kojim vlada Had. Oni su pričvršćeni lancima za Kratosove ruke te mu omogućuju različite napade iz daljine, ali i penjanje i svladavanje prostornih zagonetaka, što je još jedan aspekt igre koji se ističe. Također, na raspolaganju mu stoje magični napadi i specijalna oružja koja još dodatno proširuju spektar različitih napada. Kako ste poražavali neprijatelje, skupljali ste crvene orbove koji su bili nešto kao experience i u svakom trenutku ste mogli nadograditi Kratosove vještine u ubijanju, masakriranju i magijanju.

 

 

Novi God of War svojevrstan je prequel originalu čija se radnja odvija šest mjeseci nakon što je Kratos, na prevaru Aresa, slučajno ubio svoju ženu i dijete. Kako je raskinuo savez s Aresom, Had ga odluči uloviti te na njega šalje tri Furije - božicu kazne, pravde i mučenja da ga zarobe. Kratos je zatim mjesecima bio mučen, izluđivan i proganjan vizijama događaja one kobne noći.

 

Naravno, atletski građeni Kratos uspije pobjeći iz zatvora te krene u lov na Furije, jer ako uspije uloviti i ubiti sve tri, konačno će se moći osloboditi svih spona s Aresom bez posljedica. Na svom mukotrpnom, ali herojskom putu, Kratos će se boriti s nekima od najslavnijih i najmoćnijih bića što krase grčku mitologiju.

 

GOD OF WAR I MULTIPLAYER
'Ascension će biti prva igra u franšizi koja će imati i multiplayer.'


Nekih većih detalja o singleplayeru nema osim da će sustav borbe i oružja doživjeti revamp te će uključivati mini igre i nove zagonetke što zapravo nije ništa novo. Sony se kune u Kratosovu ženu i djecu (oh wait!) da će likovi i njihovi pokreti biti veoma fluidni, da će igra imati i novo dinamično osvjetljenje te scenarije koji će mijenjati cijeli svijet. Sony pak isto tako najavljuje i nešto kraću priču. Kratosova glavna oružja su još uvijek njegovi badass mačevi – Blades of Chaos

 

Ono što je vidljivo iz gameplay videa je to da će Kratos moći pokupiti i ukrasti oružja koja će mu otvoriti pristup novim comboima. Kratos će moći i bacakati neprijatelje po mapi te će ih moći usred leta pošteno isprebijati. Na raspolaganju će mu biti i nova mehanika Life Cycle kojom će protagonist moći zamrzavati protivnike i manipulirati vremenom u svrhu rješavanja zagonetki i napredovanja u priči.

 

God of War: Ascension će biti prva igra u franšizi koja će imati i multiplayer. On će uključivati do osam igrača. Igrači će se boriti u timovima od četiri ili u standardnoj borbi jedan versus jedan. Glavni cilj će biti zauzeti kontrolu nad mapom za zadatkom da osvojite nagrade od boga kojemu ste ranije prodali dušu. Igrači će moći birati između četiri dobro poznata boga – Aresa, Zeusa, Hada i Posejdona. Svaki bog će nuditi i poseban set specijalnih načina borbe i novih vještina. Nagrade će biti prilično standardne, od nadogradnje oružja, otključavanja novih armora i levelanja vašeg ratnika. Glavni mod u multiplayeru bit će Team Favor of the Gods – mod koji uključuje borbu četiri puta četiri, a igrači će svoju pobjedu ostvariti tako da dosegnu određen broj bodova. Specifičnost ovog moda leži u trećem faktoru, Polyphemusu, 'megaclopsu' koji se u borbu umiješa kad je jedan igrač blizu smaknuća drugog. Nakon dovoljno sakupljenih bodova, orbova ili favora, s neba pada 'koplje Olimpa' i omogućuje timu u prednosti da ubije Polyphemusa. Multiplayer varira od obrane i napada, tako da će igrači koji su u posjedu koplja morati braniti osvojeni teritorij, jer ako podbace i teritorij izgube, Polyphemus se vraća u početni položaj i koplje nestaje.

 

 

Tu je još i mod Arena u kojem se igrači bore jedni protiv drugih, i dok još glavni cilj arene nije otkriven, pretpostavlja se da će to biti jedan dobar, staromodni, masovni deathmatch u kojem playeri ubijaju što je više suparničkih igrača ne bi li prikupili što više favora za bogove. Jedinstvena karakteristika ovog moda je Hercules, koji nadgleda borbu i nasumično se uključuje u nju svojim shockwave napadom koji može onesposobiti igrače i učiniti ih ranjivima ili pak može raditi male preinake prostora kao što je rušenje zidova itd.

 

Na žalost većine fanova, vrlo je vjerojatno da igra neće uključivati seksualne mini igre. No iz Santa Monice javljaju da će se takva mini igra možda pojaviti u budućnosti i biti napravljena tako da prikaže Kratosa kao devastiranog čovjeka koji još uvijek žaluje za svojom ženom i kćeri.

 

Oni koji odluče naručiti igru, dobit će pristup DLC-u koji sadrži dodatna četiri heroja koja ćete moći zaigrati u multiplayeruOriona, Perseja, Ahileja i Odiseja.

 

Sretnici koji odluče pre-orderati Collector's Edition će pak dobiti još veći broj GoW slastica – uz spomenute heroje, tu se nalazi i statua Kratosa, službeni soundtrack igre, kutija za igru SteelBook i ekskluzivni digitalni sadržaj koji će biti dostupan preko PlayStation Networka. Digitalni sadržaj uključuje dinamičnu PS3 XrossMediaBar temu, PSN avatar pack, dvostruke XP bodove u multiplayeru i kod koji otključava sve buduće DLC-ove bez dodatnog plaćanja.

 

Izlazak igre očekuje se 12. ožujka u SAD-u, 13. ožujka  u Europi, 14. ožujka u Australiji i Novom Zelandu i 15. ožujka u Velikoj Britaniji i Irskoj.