DOBRO RASPOLOŽENA ZVIJEZDA

Neobičan prizor: NASA-ina promatračnica snimila je 'nasmijano' Sunce

31.10.2022 u 10:04

Svemirska je agencija ovogodišnji Halloween upriličila objavama dvije 'jezive' fotografije svemira - na najnovijoj se nalazi Sunce koje podsjeća na izrezbarenu bundevu

NASA je, kao što to obično radi uoči Noći vještica, objavila seriju 'jezivih' svemirskih fotografija. Agencija je započela s objavom 'svemirske ruke' u maglici Orao snimljene pomoću svemirskog teleskopa James Webb, dok je Obzervatorij za solarnu dinamiku poslao snimku nasmijanog Sunca.

Prema objavi Guardiana, velik je broj korisnika Twittera istaknuo je da zvijezda na slici izgleda kao izrezbarena bundeva, a iza svega se nalazi i nekoliko znanstvenih činjenica.

'Ove tamne pjege vidljive su u ultraljubičastom dijelu spektra, a radi se o mjestima iz kojih izbija solarni vjetar', piše NASA. Naša rodna zvijezda neprestano u svemir šalje intenzivno zračenje i energijom nabijenu tvar koja ponekad na Zemlji uzrokuje geomagnetske oluje.

Ovo nije prvi put da je SDO (Solar Dynamics Observatory) snimio zanimljivu sliku Sunca. Promatračnica je 2016. objavila animaciju zvjezde dok se 'prevrće preko glave', sedmerosatnog manevra kojeg SDO radi svake godine kako bi preciznije mjerio Sunčev rub.

James Webb fotografije Izvor: Profimedia / Autor: Xinhua / Eyevine / Profimedia