INTERVJU

Kosta Petrov

04.04.2012 u 11:15

Bionic
Reading

U Hrvatskoj su rijetki (gotovo da ih i nema) međunarodni organizatori poslovnih skupova, a ove se godine u tom smislu nameće novo ime, neki bi rekli i nova zvijezda-organizator, agencija The P World. Osnovao ju je Kosta Petrov, s kojim smo razgovarali

Sjedište The P World agencije je u Dubaiju, osnovana je prije tri godine, trenutno ima urede i u Skopju i Pragu, a iza svega stoji mladi čovjek osnivač, vlasnik i direktor Kosta Petrov, Makedonac koji potpuno novim pristupom u organizaciji poslovnih skupova već naveliko radi u ovoj regiji, ali i svijetu.

Samo za ovu godinu u Hrvatskoj najavljuje deset različitih, kako kaže, serioznih konferencija, od čega su dvije, o marketingu Marketing Kingdom i o hotelijerstvu Future Hotels, već održane u ožujku, i to s top stručnjacima iz svijeta kao predavačima koji su hrvatskim sudionicima prenosili svoja konkretna iskustva iz određenih područja.

Marketing Kingdom i Future Hotels okupili su reprezentativan broj sudionika, 500 i 150, uz napomenu da je riječ izrazito o stručnjacima te direktorima, menadžerima, pa i vlasnicima tvrtki i agencija iz oba sektora. Konferencije su prvi put u Hrvatsku dovele i neka od jakih imena marketinga i hotelijerstva, iz velikih uspješnih tvrtki poput Facebooka, Googlea, TripAdvisora, Accora, Kempinskog, Yahooa i drugih.

U svibnju će biti treća konferencija, o IT-u, a onda slijedi još sedam, o čemu Petrov zasad ne želi iznositi detalje, ali zato bez problema, jednostavno i razumljivo opisuje tko je, što je te s kakvim poslovnim konceptom i zašto radi.

The P World je osnovan i ima sjedište u Dubaiju, kako to?

U Dubaiju sam živio sedam godina i radio za jednu međunarodnu agenciju koja organizira događanja po cijelom svijetu. Prije toga sam pet godina živio u Pragu, gdje sam i studirao političke znanosti, a još prije toga dvije godine u SAD-u.

A koliko Kosta ima godina?

28, hahaha...

P World je sad već poznata agencija koja s top predavačima-stručnjacima organizira događanja u Dubaiju, Beogradu, Sarajevu, Zagrebu, Pragu, Skopju i po novom i u Moskvi - kako to sve stignete, koji je recept ili tajna takvog poslovanja?

Pa transparentnost i iskrenost. Kad smo s P Worldom počeli prije tri godine u Dubaiju, imali smo viziju i znali što hoćemo te pod brendingom 'change reality' i stvarno odlučili koliko god više možemo mijenjati realnost. Prije toga sam radio za jednu veliku svjetsku tvrtku koja organizira događanja, ali su se, kako sam vidio, previše fokusirali na to koliko su novca zaradili, koliko izgubili i slično. U tome sam shvatio da postoje samo zbog profita, a ne da naprave neku promjenu. Ne mislim pritom da trebamo promijeniti sve, kako je to htio John Lennon s gitarom, nego malo pomalo da se neke stvari promijene. Otkrili smo da se ljudima smučilo dva-tri sata slušati razne gurue koji su kao najpametniji, ali njihove ideje i priče ne možeš iskoristiti za promjene na bolje u svom poslu. Stoga se jako puno fokusiramo na predavače koji određeni posao rade svaki dan i nije koncept da su oni bolji od onih koji ih slušaju, od nas, nego da postoje ljudi koji su učili iz svojih grešaka, postali uspješni i zašto ne bi njih poslušali da možda baš te greške izbjegnemo. Važno je i da sve, svaki skup, izgleda dobro, da imamo određeni šou, da bude zabavno i zanimljivo, ali i još važnije da se ljudi nakon takvog skupa jave i kažu: 'Hej, pa ja sam primijenio u svom poslu ono što sam čuo i funkcionira!' To je cilj.

Dojmovi su uglavnom pozitivni sa svih skupova..

Ovisi o broju sudionika, ako ih je puno, teško da će svi biti sretni. U ovoj regiji je otprilike tako, zadovoljni su, tim više što ovdje još nije definirano točno što je to zapravo biznis konferencija i što se od nje može dobiti. A to je znanje, na takvoj konferenciji moraš dobiti znanje o nečemu što dotad nisi čuo ili znao, nije tu svaka prezentacija šou i skakanje po sceni, to je biznis, posao, da upoznaš top predavače iz top kompanija, da se upoznaš s kolegama, da čuješ što oni i kako rade jer, ako samo sjediš u uredu, onda nećeš ništa naučiti.

Kako dolazite do zvučnih imena, kako ih dobijete? U Zagrebu su na vaše dvije konferencije, o marketingu i hotelijerstvu, predavači bili ljudi koji nikad prije nisu bili u Hrvatskoj, od glavnog direktora prodaje za Europu i Afriku Facebooka, hotelskih lanaca Haytta, Accora i drugih.

Kontakte sam neke skupio radeći u Dubaiju, ali kasnije se pokazalo da se 'dobra priča daleko čuje', pa se tako preporukom došlo do velikih imena. Brinemo za predavače, da se dobro provedu, da imaju najbolji hotel, upoznajemo ih s ovom regijom i njenim pozitivnim stranama i onda oni svojim kolegama pričaju kako im je bilo odlično. Primjerice, jedan predavač iz Yahooa se odlično provede, to ispriča svojima i onda oni i sami ponekad zovu i pitaju gdje će što opet biti. Tako da to nije veliki problem kad stekneš i imaš reputaciju 'serioznog igrača', a P World se tu dosta trudi.

S koliko ljudi to sve radite, koliko imate zaposlenih, jeste li profitabilna tvrtka?

U biti, to što radimo, radimo s vrlo malo ljudi. U Dubaiju imamo deset zaposlenih, u Makedoniji, odnosno uredu u Skopju 15, a u Pragu još deset, ukupno njih 35 radi posao koji inače radi oko sto ljudi, hahaha... Pritom iz ureda u Pragu pokrivamo Europu, iz Dubaija zemlje Azije, Afrike i Bliskog istoka, a u Skopju ovu regiju, Balkan i jugoistočnu Europu. U Hrvatskoj imamo partnere s kojima odlično surađujemo. Profitabilni smo svake godine, koliki je promet, neću reći, ali je prilično zanimljivo i za nas pomalo iznenađujuće da dosad nikad nismo izgubili novac. To je možda rezultat i naše prizemljenosti, nismo pohlepni i ne planiramo u par godina zaraditi ne znam kakve velike novce, multimilijune i slično, još puno investiramo, još gradimo brand i stabilna smo tvrtka. Svjesni smo rizika i shvatili smo da je važno razmjenjivati iskustva i znanja, dovodimo samo top imena i zasigurno nismo jeftini.

Što mislite o Zagrebu, koliko se u njemu isplati organizirati velike skupove s jakim imenima, tu nema kongresnog centra?

Zagreb je prekrasan, kao mali Pariz, treba ga svakako više pokazivati i koristiti kao mjesto organiziranja različitih evenata, a to što nema kongresni centar - i ne treba ga imati. Svi ovdje u cijeloj regiji razmišljaju pomalo megalomanski jer nije važan samo skup sa 1.500 do 2.000 sudionika, to je ogroman posao i treba ga moći odraditi, a tu se ne može ni puno naučiti, jednostavno je previše ljudi. Mi smo za manje, intimnije skupove, pa kad se okupi na jednom mjestu, primjerice, 150 najvažnijih direktora hotela, onda se može i očekivati nešto konkretnije.